pup graaft in bloembak

steeds graaft ze in een bloembak
die buiten staat
wie weet oplossing
steeds is maar een bloembak
andere doet ze niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Opvoeden! Wie is er nu de baas? Consequent NEE zeggen en haar weghalen. Laat haar niet alleen in de tuin.

Haar laten schrikken door een metalen kettingkje o.i.d. op de grond (of in een metalen bak) (niet op haar) te gooien kan ook helpen. Ze moet alleen niet zien dat jij dat doet. Ze moet de bloembak gaan associëren met een vervelend geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een nieuwe pup geef ik nooit de kans de hele tuin in bezit te nemen. Ik zet een hekje en geef een stukje waar ze in de fout kan gaan. Dan heb ik de kans haar op te voeden.
Konsekwent "nee" en weghalen waar ze gaat spitten of graven. Nooit alleen laten tot je weet dat ze daar geen kwaad meer kan. Dan maak je het hekje groter, zodat de ruimte waar ze komen kan meer verleiding bevat. Omdat ze inmiddels weet wat jouw "nee" betekent, gaat het nu veel sneller.

Mijn hond loopt dan na enige tijd alleen nog over de paadjes en graaft niet meer in de tuin. Ik kan haar rustig in de tuin op haar kussen leggen als ik boodschappen doe.

Met een terrier zal je het meeste moeite hebben. Dat zijn van nature aardhonden, dus graafhonden.
Ivana
13 jaar geleden
je zou een keer met je pup naar buiten moeten gaan, en dan gewoon wachten tot ie weer gaat graven, en dan meteen corrigeren (bv. foei!! roepen, en een tikkie geven), je hoefd die pup ook niet weer zo hard te straffen, dat die een meter opzij vliegt.. want dat heeft natuurlijk geen zin.

nog een tip: iedere avond rond 7 uur komt er dog wisper op tv ( op national geographic ), daar leggen ze ook uit hoe je het besten met honden om kunt gaan. en ze laten ook zien hoe je ze moet corrigeren. ik kijk dat progamma iedere dag, en ik leer er heel veel van.
(zie bron)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien komt het door dat je pup een keer een beestje heeft zien vluchten in die bloembak.
als je een puppy terrier hebt is dit heel normaal.
ik heb ook zon doerak.(zie profiel foto)