Hoe vaak voer je het beste goudvissen buiten in een vijver?

Wat is nou verstandig? Elke dag voeren, om de dag voeren of nog meer dagen ertussen hebben zitten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen enkele dag je vissen voeren geeft niets! Om de dag voeren is ook prima. Twee keer per dag voeren is ook goed. Goudvissen passen zich wel aan, wel is het zo, hoe warmer het water is, hoe meer honger. Het is ook zo, hoe meer voer, hoe meer afvalstoffen ze maken, vaak kan de filter dat niet aan en wordt je water groen!! Dus moet je aan een grotere filter. Of minder vissen. Toegevoegd na 8 minuten: Bij een goede biologische filter met voldoende capiciteit, maakt het niets uit hoeveel vissen er in de vijver zitten. In onze vijver zitten er ongeveer 60 vissen.

Afhankelijk an de hoeveelheid vissen en de hoe groot ze zijn, of ze aan het groeien zijn ja of nee enz. Ik zou beginnen met elke dag en wanneer je ziet dat niet al het voer opgegeten wordt maar een deel blijft liggen om de dag. Langer dan om de dag zou ik niet doen, dan moet je als het blijft liggen minder eten geven.

Blont , ik doe het altijd zo . Ik loop stampend op het terras naar de vijver toe . Na 'n paar keer weten ze dat ik dat ben . De vissen die trek hebben komen uit het groen ,of uit de wijde buis die ik in de vijver heb liggen , voor bescherming tegen de reigers . Ik tik dan nog met m'n zool , en dan verschijnen de liefhebbers vanzelf en komen naar me toe om te eten . Op die manier regelen ze het zelf . 's winters gaan er wel 'ns 'n paar dood . Vorige week vloog 'n reiger eruit toen ik het terras op liep. Ik had hem niet gezien , maar de vissen wel denk ik , want die zaten in de buis vermoed ik .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100