groeien de tanden van een volwassen hond door?

als de tanden van een hond afgesleten zijn geraakt door veel knagen, zand en stenen vervoeren en meer van dat soort dingen die honden graag doen, groeien ze dan weer aan omdat hun tanden doorgroeien zoals bij paarden en konijnen? of blijven ze gewoon afgesleten en korte stompjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Nee, de tanden van honden groeien niet door. Eenmaal afgesleten, is de schade onherstelbaar. Bij honden die veel op stokken/ballen e.d. knagen is dit dan ook vaak duidelijk te zien aan het gebit. Slijtage tot op het binnenste van de tand/kies kan ervoor zorgen dat zenuwen bloot komen te liggen, wat zeer pijnlijk is. De tand of kies zal dan getrokken moeten worden.