In de Engelse taal wordt onderscheid gemaakt tussen dog en hound. Wat in het verschil?

Ik hoorde laatst in een documentaire zeggen dat voor een bepaald soort sledehonden dure hounds werden gebruikt. Een specifiek onderscheid dus.
In het Nederlands is een dog weer een specifieke groep honden...........eh Huckleberry Hound????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Vroeger heetten alle honden hounds. Shakespeare heeft daar meen ik verandering in gebracht . Alle jachthonden zijn hounds , en worden onderverdeeld in "zichthonden" en reukhonden . Whippets , Afghanen en Saluki's zijn bijv. zichthonden . Die jagen met hun ogen . De andere jachthonden jagen met hun neus .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een 'hound' is een jachthond (bijvoorbeeld een setter) een 'dog' kan zowel een niet-jachthond zijn als een jachthond.
Dus alle hounds zijn dogs maar niet alle dogs zijn hounds.