Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet een poes dat?

Ik heb een hele lieve kattin. Het beestje brengt me 's nachts altijd wel iets,vb: 'n sok,'n balletje,'n handdoek,'n pakje papieren zakdoekjes en legt het dan aan mijn slaapkamerdeur. Het gaat vooraf met heel luid gemiauw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Katten die erg met hun baasje verbonden zijn, verrassen deze vaak met een gevangen muis, of iets anders.
Je kat wil je hier echt een plezier doen door de buit met je te delen. Dit moet je dus blij aanvaarden ;-))

Dit vond ik voor je over geluiden maken van een kat:

"Tot het mompelen behoren het spinnen en de zachte geluidjes die een kat gebruikt voor de begroeting, aandacht trekken, herkenning en goedkeuring.
De meeste van deze geluiden worden met de bek dicht geproduceerd.

De klinkerachtige geluiden worden voor zeer specifieke doeleinden gebruikt. De verschillende varianten op "miauw" - "mie-ow", "miew", "miew wow" enz.- worden gebruikt om te bedelen of iets te eisen, om te klagen of om verwarring te uiten. Er is in zoverre van afzonderlijke woorden sprake dat het dier aan het einde van elke klank de bek sluit.
Met deze klanken "converseert" de kat met de eigenaar.
De meeste katten beschikken over een kleine maar indrukwekkende woordenschat, waarin onder meer de volgende begrippen zijn verwoord: naar buiten, naar binnen, alsjeblieft, dankjewel, help, eten, kom hier, nee.
De manier waarop elke kat deze klanken uit, geeft het dier zijn persoonlijke en vaak herkenbare stemgeluid."

http://www.seniorennet.nl/Pages/Huisdieren/Katten/lichaamstaal_communicatie.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hij weet dat jij haar baasje bent en geeft jou dat kado. Dit deed onze kat ook maar dan met grote ratten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw kat (kattin?) is gek op je en geeft je beloningscadeautjes. Wees blij dat het nog geen levende dieren zijn want die van mij brachten midden in de nacht een schreeuwende lijster mijn slaapkamer binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kattin is poes in belgie :p hihi grappig he !!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding