Hoe komen die kleine zwarte visjes in mijn vijver die ik er nooit in heb gedaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foto?

Het beste antwoord

Het kunnen kikkervisjes zijn. Die vinden in volwassen vorm vanzelf de weg naar je vijver.
Ook jonge goudvisjes zijn trouwens vaak zwart.
Als ze een dikke bolle kop hebben zijn het kikkervisjes, als ze er uitzien als kleine zwarte goudvisjes....je raadt het al.
Ook vissen hebben namelijk de neiging zich vort te planten. Niet dat ze allemaal volwassen worden hoor, integendeel, maar een aar sterke zullen het best redden. Naverloop van tijd worden ze trouwens oranje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vroeg me vorig jaar ook ineens af hoe ik aan die hele kleine zwarte visjes kwam.
inderdaad, werden goudvissen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, wat een heelijk blij meisje op je avatar, je oudste dochter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jep, da's mijn oudste. De foto is alweer van effe terug trouwens hoor. Maar...ze staat deze maand in de 'hoe overleef ik' met een recentere foto ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is het blad: hoe overleef ik' ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijdschrift voor meiden van die leeftijd.
(Wij zijn niet echt de doelgroep).
http://www.hoeoverleefik.nl/web/Tijdschrift.htm
Meestal ligt het wel in de supermarkt.
Gratis bladeren ;-)(Ergens achterin, rond bladzij 84 meen ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, ze voelt als een heerlijk spontaan maar rustig meisje, warm en vriendelijk, erg slim en zelfverzekerd.
Ze staat erg open voor de wereld om zich heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je slaat de spijker wel redelijk op zijn kop - al zou ze ietsie zelfverzekerder mogen zijn (maar dat is denk ik ook wel de puberteit een beetje) en moeten we nog iets met haar agressie (die buitenstaanders altijd erg verbaasd), maar dat zou ook wel een beetje de leeftijd kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd

Andere antwoorden (4)

mogelijk zijn het kikkervisjes?
het is er weer de tijd voor.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dan had ze eerst dril gezien, en dan kleine wriemeltjes in het dril, etc etc
Rieneke1
13 jaar geleden
niet iedereen komt regelmatig in de tuin.
nu wordt het lekker weer, en gaan de mensen weer naar buiten.
ze kan dus best het dril gemist hebben.
Het kunnen ook salamander eitjes zijn.
Ik vind in de tuin elk jaar salamanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
salamanders leggen in tegenstelling tot kikkers en padden hun eitjes diep en verspreid. die vind je niet zo makkelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan snap ik deze plaatjes niet. http://forum.punkyfish.nl/viewtopic.php?f=46&t=34425
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor de link.
ik denk dat in een aquarium de etjes minder makkelijk te verstoppen zijn. toch zie je op de foto's ook dat ze meer verspreid liggen dan kikkerdril/ visjes en hoe diep ze gelegd worden is in een aquarium ook moeilijker dan in een sloot of vijver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CHB in je aangegeven link is de axolotl te zien, dat is een salamandersoort, die in larve stadium blijft.
toevallig goudvissen in je vijver? dan kunnen het jongen zijn van het jaar erop.

deze zijn eerst zwart en kleuren langzaam bij tot een heuse goudvis.

Toegevoegd na 35 seconden:
jaar erop moet natuurlijk zijn jaar ERVOOR

anders gaat het wel heel snel ..... :O/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midden in de zomer, als iedereen ineens te veel zuurstofplanten heeft, wordt er nog al eens waterplanten weggeven, waar eitjes in zitten van de gewone goudvis.
je jonge visjes die hier van uit komen zijn de eerste jaren donker van kleur, zo komen veel mensen aan goudvissen.