Hoe komen die kleine zwarte visjes in mijn vijver die ik er nooit in heb gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kunnen kikkervisjes zijn. Die vinden in volwassen vorm vanzelf de weg naar je vijver. Ook jonge goudvisjes zijn trouwens vaak zwart. Als ze een dikke bolle kop hebben zijn het kikkervisjes, als ze er uitzien als kleine zwarte goudvisjes....je raadt het al. Ook vissen hebben namelijk de neiging zich vort te planten. Niet dat ze allemaal volwassen worden hoor, integendeel, maar een aar sterke zullen het best redden. Naverloop van tijd worden ze trouwens oranje.

mogelijk zijn het kikkervisjes? het is er weer de tijd voor.

Het kunnen ook salamander eitjes zijn. Ik vind in de tuin elk jaar salamanders.

toevallig goudvissen in je vijver? dan kunnen het jongen zijn van het jaar erop. deze zijn eerst zwart en kleuren langzaam bij tot een heuse goudvis. Toegevoegd na 35 seconden: jaar erop moet natuurlijk zijn jaar ERVOOR anders gaat het wel heel snel ..... :O/

Midden in de zomer, als iedereen ineens te veel zuurstofplanten heeft, wordt er nog al eens waterplanten weggeven, waar eitjes in zitten van de gewone goudvis. je jonge visjes die hier van uit komen zijn de eerste jaren donker van kleur, zo komen veel mensen aan goudvissen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100