vanaf welke leeftijd gaan katten kopjes geven?

Ons kitten is 4 maanden, maar geeft geen kopjes, ook niet tegen spullen. Is dit raar? Of juist heel normaal voor een poes van 4 maanden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

kopjes geven valt onder markeergedrag.
sommige katten zijn er vroeg bij, maar veel katten beginnen hier pas mee tegen de tijd dat ze geslachtsrijp raken.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort, maar duidelijk antwoord :)

Andere antwoorden (3)

K heb een kitten van 14 weken en die doet dat ook nog niet dus denk dat het heel normaal is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschilt per kat. Mijn kat gaf vroeger heel veel kopjes, zat graag op schoot en liet zich altijd aaien, maar nu ze ouder is (7), doet ze dat allemaal niet meer... Het zou dus kunnen dat de kopjes nog moeten komen, maar hou er rekening mee dat het niet perse komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is per kat verschillend, meestal na de 'pubertijd' begint de markeerdrang van een kat pas echt.
Mijn kitten begon er pas aan 2 weken nadat deze gesteriliseerd was. Er veranderde dus wat in de hormoonhuishouding, en toen begon het.