Hoe duur is het per injectie, als je je kat per jaar laat inenten ?

en hoeveel injecties zijn dat ? gewoon 1?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

zo rond de 25 euro.
Maar het is de vraag als het noodzakelijk is.
Er zijn al vele wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat jaarlijks enten niet nodig is en zelfs slecht voor de gezondheid kan zijn...er is nu ook geadviseerd aan Nederland om het enten te verminderen omdat huisdieren hier in NL overent raken.
Mede daardoor komt het steeds vaker voor dat er kankergezwellen ontstaan op de plaats van enting.

Nadat mijn kat doodziek werd van een enting (gelukkig erboven op gekomen maar scheelde weinig) ben ik alles gaan uitpluizen.
Zo is al onderzocht dat entingen minstens 3 jaar werken mogelijk heel het leven.
Dit zal nooit helemaal toegegeven worden,want ga na hoeveel inkomsten er mis gelopen wordt met het stoppen van enten.

Ik laat geen gevaarlijke stoffen meer in mijn kat enten.
Hij is 1 keer geënt ( net als ik als kind zijnde) en dat is voldoende...maar dat is mijn mening

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.holisticat.com/vaccinations.html

al wat info maar er is veel meer en onderzoeken die veel verder gaan

Toegevoegd na 6 minuten:
ook interessant en in Nederlands
http://www.foreverfriendsdierenshop.nl/?menu=category&categoryID=996975

Toegevoegd na 11 minuten:
overigens de laats genoemde link hierboven gaat vnl honden,maar zelfde onderzoeken zijn ook bij katten gedaan met zelfde resultaat....ik ga straks verder zoeken naar een link daarover

Toegevoegd na 15 minuten:
Professor Alice Wolf (Texas A & M University, Austin): “Kinderen en volwassenen worden niet jaarlijks opnieuw geënt, en er vindt ook geen titermeting plaats om te bepalen of ze nog beschermd zijn. De ervaring toont aan dat dit het geval is. Entstoffen voor mensen zijn niet anders dan entstoffen voor dieren, en het immuunsysteem van honden en katten is ook niet anders dan het immuunsysteem van de mens.” (Veterinary Proceedings, 1998

Prof. Dr. M. Horzinek (Vet. Universiteit Utrecht) “ Het jaarlijkse vaccineren tegen alles en nog wat is eerder folklore…” (Congres voor dierenartsen, Duesseldorf, November 2000)

Prof. R. D. Schultz (University of Wisconsin): “Mijn eigen huisdieren worden als pup één of twee keer geënt, en daarna nooit meer, met uitzondering van de rabiës prik die ze eens in de drie jaar krijgen. Dit schema handhaaf ik sinds 1974, en mijn honden, mijn kinderen en kleinkinderen hebben nog nooit een infectieziekte gehad. (Veterinary Medicine, 1998)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat wisselt enorm per praktijk.
het is dus zeker lonend eerst eens rond te bellen, en te vragen naar de kosten van consult en vaccinatie van de betreffende praktijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
hoeveel prikken verschilt ook enorm per praktijk.
moderne dierenartsen vaccineren niet meer blindelings, maar "op maat".
ook hierover kan je je van tevoren telefonisch orienteren.
Rieneke1
13 jaar geleden
hier zijn ze ongeveer 20 euro per injectie excl. spreek uur kosten.. meestal zit je op 2 injecties per jaar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb laatst op mijn werk nog een regionaal onderzoek gezien met prijsvergelijkingen van praktijken bij ons in de regio. Prijzen varieren tussen de 40 en 50 euro. Dit is een consult, waarbij de kat helemaal wordt nagekeken en de meest gangbare vaccinatie katten-/niesziekte. Deze wordt jaarlijks herhaald. Veel dierenartsen geven deze cocktail om het jaar, met het andere jaar alleen de niesziekte-vaccinatie.
Gaat je kat naar het buitenland, dan is Rabies vereist, deze is drie jaar werkzaam.
Voor het pension zijn vak nog aanvullende vaccinaties nodig, zoals Bordetella en/of Chlamydia.