Wat is beter, een zand bodem in de vijver of substraat?

Ik weet dat substraat een stuk beter is voor het water, maar is dit ook beter voor de bewoners.
Er zitten windes vissen in de vijver.

Ben erg benieuwd wat nu het beste is, en vooral waarom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wil je er planten in zetten de vissen zitten eral.Dan gewoon de vijverplanten in manden zetten is dat andere niet nodig.Zelfs los kunnen de planten erin of met een steen verzwaren (op de bodem) zuurstofplanten.Maar nu niet meer aan beginnen zijn bijna allemaal in rust en moeilijk te krijgen.De planten groeien van wat er in het water zit.