Poes laten dekken maar wat zijn de beste omstandigheden ? De witte is de poes en de zwarte de kater. Ik wil zo graag deze combi !!

Ik wil graag mijn poes laten dekken maar ze werd laatst alleen maar boos op de kater en de kater moest weinig van haar hebben.
Ze was aan de 5e dag van haar krolsheid maar wel echt goed krols.
De kater had ik naar mijn huis gehaald en ik heb ze samen in een kamer gezet.
Nou was de kater echt apatisch en lag alleen maar in een hoekje maarja dat is niet heel raar denk ik vanwege de vreemde omgeving.
Nu wil ik het binnenkort weer proberen maar is het dan misschien gewoon verstandig om ze vanaf dag 1 samen te zetten en dat een paar dagen zo laten ?
En wat is de normale gang van zaken ? De poes naar de kater of de kater naar de poes ? Of moet ik ook een keer proberen de poes naar de kater te brengen als het hier thuis weer niet lukt ?

Toegevoegd na 8 uur:
Antwoorden zoals: er zijn al zoveel katten en de asielen zitten vol zit ik niet op te wachten dus als dat jou antwoord is wat je wilt geven hou dat dan lekker voor je en ga verder met een andere vraag,ik wil gewoon het antwoord op de vraag die ik stel ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16K

Antwoorden (2)

De dekking kan in geforceerde omstandigheden wat moeizamer verlopen. Normaliter ontmoeten de katten elkaar in een natuurlijke en neutrale omgeving. Nu komt er ineens een kater het territorium van de poes binnen. Dat kan voor zowel de kater als de poes stress opleveren waardoor de lust hen letterlijk vergaat. De poes kan door de stress zelfs eventjes weer 'uit haar krolsheid' gaan waardoor de kater geen interesse zal hebben. In de wereld van de raskatten is het trouwens gebruikelijker dat de poes naar de kater word gebracht in plaats van andersom. Dus ik zou dat aanhouden. Bedenk ook goed dat dit karweitje vaak niet in 1 dag gebeurd is. Een poes moet minimaal twee keer gedekt worden om zwanger te raken.
Als je echt meer kans wilt hebben op een succesvolle dekking zou je als volgt te werk moeten gaan:
Maak een afspraak met de eigenaar van de kater om je poes daar twee dagen te laten logeren. Sluit kater en poes op in een kamertje en hou de boel een beetje in de gaten, zorg uiteraard voor voldoende eten en drinken en liefst twee kattenbakken. Maar bedenk wel goed dat deze ervaring beide katten veel stress oplevert.

Het is me trouwens onduidelijk waarom je perse deze zwarte kater als vader voor de jonkies wilt. Het op deze wijze kiezen voor een bepaald kleurtje, zonder de verdere voorvaderen van beide katten te kennen, geeft geen enkele garantie op welke kleur jonkies er komen.
Als je graag een nestje wil zou ik gewoon de achterdeur openzetten en poes naar buiten laten. Laat de natuur zijn werk doen, die regelt dat soort dingen veel beter dan wij mensen kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een dekking hebt tussen twee raskatten, gaat de poes altijd naar de dekkater toe. Ze wordt gebracht op de tweede of derde dag van de krolsheid en blijft meestal 3-6 dagen bij de eigenaar van de dekkater.
Ze verblijven dan meestal in de "dekruimte". De eigenaar van de dekkater heeft vaak in de huiskamer een interkom aanstaan, zodat het aantal dekkingen gevolgd kan worden. Het krijsen van de poes na een dekking is dan duidelijk te horen.
Is er binnen de 6 dagen genoeg gedekt, dan wordt verzocht de poes op te halen. Na drie dekkingen is het meestal, ook voor de poes, genoeg geweest.
Bij het laten dekken van een raskat, moet je wel altijd allerlei testen laten doen, zodat je verzekerd bent van een gezonde poes/kater zonder erfelijke gebreken en verborgen ziekten.

Ik hoop dat je met dit antwoord iets kan. Ik weet niet of deze combinatie een erg gelukkige is. Beide kunnen mooi zijn, maar of het ook een mooi nest wordt valt te betwijfelen.
Ivana
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Succes !