Dat is helaas niet mogelijk.

Ik verzorg een Lotharinger

Toegevoegd na 14 uur:
Ik krijg 4 minnen, vreemd. Ik heb meerdere konijnen gehad. Ik heb gemerkt dat konijnen in eerste instantie, dus als ze net bij je wonen, hun behoefte wel even kunnen ophouden. Als ze langer bij je wonen en zich vrijer voelen gaan ze meer rond kijken en rennen. Na mate ze langer uit hun nestje zijn, kunnen ze steeds minder hun behoefte op houden. Het is wel zo dat ze vaak op diezelfde plekjes hun behoefte doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel, zie bijvoorbeeld deze sites: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnen-zindelijk-maken.html
http://www.konijnen.nl/diversen/zindelijk.htm
Geduld is de belangrijkste factor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt hier heb ik wat aan
Ik DACHT door een konijnen wc neer te zetten in de hoek van de kooi. Ja lach maar maar die bestaan echt, is een soort mini kattenbak. Ik vul hem ook met kattenbak steentjes of van die houtstaafjes en kiep hem regelmatig leeg

Ik ben er mee begonnen toen ze nog behoorlijk jong waren en het werkte vrij aardig. In die bak plassen ze veel meer dan in de rest van het hok

Helaas is dat gelijk het hele verhaal, "meer dan in de rest van het hok" betekent dat ze de rest van het hok nog steeds OOK onderplassen en poepen (helaas), maar het hok wordt wel minder snel vies....
amigo
13 jaar geleden
Ik had een hangoortje, die los in de kamer liep en zijn behoefte in een konijnenbakje deed.
Dat heeft hij van meet af aan gedaan. Ik weet dus niet of het te leren is. Misschien doen sommige konijntjes het van nature.
Als je mazzel hebt is jouw konijntje ook "sommig".
Ivana
13 jaar geleden
Dat is zeker mogelijk: mijn konijn was geheel zindelijk (okeeokee, op een per ongelukje na af en toe).
Vanaf heel klein heb ik hem in eerste instantie geleerd zijn behoefte op een krant te doen.
Dat doe je net als met een hond: steeds als hij iets deed, oppakken en op de krant zetten. Prijzen als-ie het daar deed. Toen dat goed ging, hetzelfde op een kattenbak.

Als je een puppy optilt als hij zijn behoefte doet, of wil beginnen, dan stopt-ie onmiddellijk. Dat is een natuurlijke reflex. Bij gevaar tilt moeder hem op, en dan moet-ie meteen stoppen, anders wordt het gevaar groter dat hij door de jager gepakt wordt. Die reflex zit dus ingebakken en kan je gebruik van maken. Dit geldt dus ook bij een konijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan in het hok een bakje zetten met schoon zand .
en zet je konijn er vaak in ( als hij gedaan heeft met eten , zeker! ).en maak het vaak schoon , want konijnen kiezen vaak een proper plekje om hun behoefte te doen .

Toegevoegd na 1 minuut:
maar je moet geduld hebben
"geduld is een schone zaak " !