mijn katje is 3 maand en het wil niet meer eten , maar drinken doet ze wel erg veel . moet ik met haar naar de dierenarts of niet ?

mijn katje Missy, wilt niet meer eten . maar drinken doet ze heel veel . ze is 3 maand en ik geef haar brokjes voor junior gemengt met blikvoer van spinner.
ze heeft diaree en geeft vaak over .
moet ik met haar naar de dierenarts ?
is het erg ?
is het misschien de kattenziekte ?
heeft iemand dit ook al meegemaakt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap echt niet dat je tijd verspilt met op deze site een vraag stellen waar echt alleen de dierenarts antwoord op heeft. Ik vind dit spelen met het leven van een dier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vandáág nog naar de dierenarts, het kan met zo'n kleintje heel snel gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt meteen gaan zoals iedereen al zegt!!
En als je geweest bent, laat je weten hoe het is gegaan?
Denk dat je weinig ervaring nog met katten hebt en ook niet beter weet maar nu iig haast maken met je katje.
Veel succes

Het beste antwoord

niet eten, diarree, overgeven....
voor een zo jong diertje vind ik dat behoorlijk alarmerend.
zo snel mogelijk naar de dierenarts met haar!
je wil weten wat hieraan ten gondslag ligt, zodat ze behandeld kan worden.
bovendien loopt ze gevaar op uitdroging, ondanks het vele drinken.
gauw gaan dus!
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Meteen naar de dierenarts gaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever 1 keer voor niks naar de dierenarts dan 1 keer te laat! Dat is mijn motto althans.. Braken, diarree en niet eten is niet goed. Je kan eventueel eerst de dierenarts bellen voor advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GELIJK NAAR DE DIERENARTS
als ik het zo lees lijkt het erop dat ze misschien suikerziekte heeft (veel drinken, diaree, veel plassen) dat had de kat van een vriendin.
het kan het ook niet zijn maar zeker even langs de dierenarts en het liefst zo snel mogelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jonge katten kunnen suikerziekte ontwikkelen (een van mij dus) maar het is echt zeldzaam. Daarbij passen overgeven en diaree niet echt in het clishe beeld van suikerziekte, dat is juist veel drinken, veel plassen, afvallen en honger.
Lijkt me wel zo logisch om naar de dierenarts te gaan is ook wel beter voor de kat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga als de sodemieter naar de dierenarts! kittens zijn nog baby's en heel kwetsbaar. 1 dag niet eten is al heel schadelijk voor een kat, laat staan bij kittens.
Je vraagt of het kattenziekte is, dit komt echter niet zoveel meer voor, wegens ons vaccinatiebeleid, maar is je kitten nog niet gevaccineerd dan?
Als je vandaag nog niet geweest bent, dan de spoedienst bellen. Echt niet langer wachten!