Mijn kat is al dagen boos op zijn eigen staart, hij blaast ernaar, krauwt ernaar & bijt erin. Wat is het probleem?

Ik weet niet wat ik ermee moet, naar de dierenarts of wachten tot hij 'uitgespeelt' is?

Toegevoegd na 14 minuten:
Het is misschien tog al een week of 3 aan de gang (i.p.v. Paar dagen) maar je kan gewoon aan de staart zitten van de kat, we hebben geen wond ontdekt op zijn staart.

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien heeft hij pijn aan zijn staart. Zou er toch even mee naar de dierenarts gaan.

Het kan zijn dat uw kat hondsdol is. Ik zou even lamgs de dierenarts gaan als ik u was!

Ontsteking, vlooien? Hij heeft pijn dus snel naar de dierenarts.

Oei, dat klinkt als pijn in de staart. Heb hetzelfde gedrag gezien bij mijn kater, die was boos op zijn achterpoot, heel gek om te zien. En plotselinge gedragsveranderingen kunnen altijd duiden op een medisch probleem. In dit geval denk ik echt dat er iets scheelt aan de staart, mogelijk klem gezeten o.i.d.? De kat voelt pijn aan zijn staart, kan dit niet zelf verklaren, voelt het alsof hij wordt aangevallen en wordt dan boos. Probeer voorzichtig de staart af te tasten, wellicht ontdek je dan de pijnlijke plek. Een breukje of een wond? Ga dus in ieder geval morgen naar de dierenarts. Als het een breuk is, dan kan er niet altijd wat aan gedaan worden, soms is amputatie nodig, maar je kat kan op zijn minst pijnstillers krijgen. Bij een wond (niet altijd zichtbaar onder al dat haar, klein gaatje kan al een abces veroorzaken) is zeker belangrijk te gaan. Bij vechtwonden komen er altijd nare bacteriën in de wond, die heel vaak gaan ontsteken en zo een abces vormen. Een grotere wond zal gehecht moeten worden. Kortom, naar de dierenarts dus! Succes en beterschap voor je kat!

het kan een uiting zijn van pijn en/of frustratie. zit er geen graszaadje in zijn staart? is hij gestoken of geprikt in zijn staart (mogelijk heftige reactie op vlooien beet of ander ongewenst beestje?) is het een (jonge) speelse kat, en heeft het gedrag naar zijn staart in eerste instantie een spelend karakter (dit kan uitlopen naar feller gedrag in de hitte van de 'strijd') als het echt puur op zijn staart gericht is met agressie zou ik idd even de dierenarts bezoeken om te kijken of er geen lichamelijke oorzaken zijn. succes!! Toegevoegd na 21 uur: lees nu dat het al 3 weken duurt?!!! de dierenarts al gebeld inmiddels?

Misschien zit er een andere lucht op zijn staart en ziet hij het niet als zijn territorium

misscien dat er flooien aan zitten, of dat het pijn doet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100