tuurlijk, dan is hij gewoon eigenwijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, en net als je denkt dat hij een beetje gaat luisteren komt hij in de pubertijd en wordt het nog erger. Maar als je consequent vol houd kom je ook daar door heen. Het is net als bij kinderen een kwestie van opvoeden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee. Met een goede training/cursus is een hond prima aan te leren om commando's op te volgen. Alleen heb je met de ene hond wat langer werk om hem bepaald gewenst gedrag aan te leren dan met de andere hond. Als je in dit stadium al met het gedrag van je hond meegaat dan is de kans groot dat ie later onhandelbaar word en je hem weg moet doen.

Toegevoegd na 19 uur:
ik heb wat te onbezonnen gereageerd. Wat ik bedoel = als je met bepaald gedrag mee ZOU GAAN krijg je ongewenst gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, Akita's staan bekend om hun eigenwijsheid, eigen mening en een zeer sterk karakter.Dit zullen ze blijven houden, daar verandert training niets aan.
Wel zullen ze alles over hebben voor de "baas" en het gezin waarin ze leven.
Om een Akita de regels te leren zal je consequent moeten zijn :-)

Als lid van de FCI rasgroep 5 “Spitsen en Oertypes”, heeft hij zijn drang naar onafhankelijkheid. Dat hij na goede opvoeding trouw en gehoorzaam is, betekent niet dat hij zich onderwerpt. Als u een Akita neemt, zult moeten accepteren dat u zich zult moeten aanpassen aan sommige natuurlijke karaktertrekken van het ras. Wanneer u het op kan brengen geduld te hebben voor een 'hond met een eigen mening', consequent te blijven en niet te accepteren wat u echt niet wilt, dan zult u zeker verknocht raken aan de Akita! Als u dit niet kunt of wilt, zult u geen liefhebber van het ras worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een beginnende hondenbezitter ook eigenlijk geen aanrader vanwege het sterke karakter.
Je hebt er wel een hele goede vriend en beschermer aan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, als je er mee weet om te gaan want het zijn idd geen makkelijke rassen!!
Elke hond kan op elke leeftijd oost indisch doof zijn. Mensen ook trouwens ;-)
Hij vermijdt dan naar je te luisteren, omdat hij dat wat jij wilt niet wil.
Kwestie van doorzetten: JIJ ben de "roedelleider" in de groep, en leiding heeft iedere hond hard nodig, zeer zeker een pup.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zeker geen pup van dit ras!!! :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)
ja dan heb je een heel brutale,eigenwijze ,maar misschien ook lieve hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt wel.
puppy's zijn óh, zo schattig, maar ze kunnen denkbeeldig wel een middelvinger naar je opsteken als je ze wat zegt waar ze geen zin in hebben..

voor een pup is erg belangrijk.... ik wil wat van jou, jij krijgt wat van mij (brokjes en puppy training kan je dan ook nooit los zien van elkaar!) :)