ik heb sinds vandaag baby zwaarddragertjes [visje] hoe ken ik die het beste verzorgen en wat kun je ze het beste geven dat ze lekker hard groeien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Babyvisjes hoef je eigenlijk niks aan te doen, alleen als je ze allemaal wilt houden moet je ze apart zetten in zo'n guppenbakje die je in een aquarium kunt hangen en als ze dan groot genoeg zijn dan los laten. Als je ze laat zwemmen in de grote bak is de kans groot dat ze grotendeels worden opgegeten door de andere grote vissen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groeien doen ze vanzelf, daar hoef je ze niks extra's voor te geven. Dat gaat in hun eigen tempo, net als bij de mens en andere diersoorten. Zorg voor goed water en de normale voeding, dan komt het vast goed.
Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wrijf wat vlokvoer in fijnere stukjes tussen je vingers.
zitten de zwaarddragertjes bij een grote plant (doen ze meestal anders zijn ze zelf voer) gooi het dan bij die plant in het water. ze vinden het vanzelf.

over het algemeen redden ze zich prima, als ze maar genoeg schuilplaatsen hebben.

hoe groter ze worden, hoe meer ze zich laten zien.