We hebben een 5 maanden jonge pup. Hij wil niet graag mee naar buiten (geen zin om te lopen). Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

draag hem naar buiten of lokken met een snoepie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat zien dat buiten heel leuk is en zeker de moeite loont, met snoepjes, en aandacht, en snoepjes...O, en vergeet de snoepjes niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: er kan een medische reden zijn, waarom hij niet wil lopen en dan is een bezoek aan de dierenarts nodig.
Anders: absoluut niet dragen!!!
Kan dit de reden zijn, dat hij niet wil lopen, dat je hem dus hebt gedragen? Is hij buiten ook angstig? Hoe reageert hij, als je de riem omdoet?

Het is normaal voor een hond, dat hij buiten zelf loopt, dus dan is er ergens iets verkeerd gegaan in de conditionering. Het is belangrijk, dat je nagaat wat precies. Als je dat weet, kan je dat gedrag veranderen.

Als het punt is, dat je hem altijd of vaak hebt getild, dan is de oplossing dat niet meer te doen. Riem om, jij gaat als eerste naar buiten, hond volgt en jij loopt en bepaalt. Klinkt simpel, is het niet. Het kost tijd. Je hond moet doorkrijgen, wat je van hem wilt.

Ik raad je aan te kijken naar het programma The Dogwhisperer, iedere vrijdag op National Geografic.
Heel vaak zijn er items over het niet buiten willen lopen van een hond, met steeds ook andere redenen.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D ++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel!