Kat aan komen lopen..

vorig jaar zomer , is er bij mij in de tuin een kat aan komen lopen. Super lief beestje , Kan niet binnen ivm met allergie..Gelijk op internet gezet foto erbij , bij de buren iets in de brievenbus gedaan , niks gehoord. Waar kan ik kijken voor een goed huis voor dit beestje ? En niet in een asiel want daar is tie veels te lief voor hij is geen dag weg geweest , Behalve met de sneeuw heeft mijn broer haar in huis genomen en sinds een paar dagen weer hier in de tuin . Iemand een idee waar ik een goed huis voor dit beestje kan vinden of kan brengen waar ze iets goed voor haar zoeken ?
ps . ze had gewoon een halsbandje om toen ze hier kwam

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

In de buurt van Eindhoven heb je Redcat.
Daarbuiten weet ik niet, maar zij misschien wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens.. weet je zeker dat hij daar niet gewoon ergens woont? Wij hadden ook een kat die graag op visite ging bij de buren, soms zelfs daar bleef slapen. Gewoon om meer eten te hebben!
heb je het bandje al een keer afgedaan en in de binnen kant gekeken , soms willen baasjes wel eens gegevens in de halfband verwerken zodat de kat terug gebracht kan worden.

Anders zou ik toch eens een asiel even bellen , en vragen aan hun of ze iets weten , en eventueel je in kunnen lichten over het asiel , want ik zie het zo : wat is er zieliger , een zwerf kat, of een kat die eventjes in een asiel zit om daarna door een geweldig gezin geadopteerd te worden?? :P

Suc6 ! laat ff wat weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft het plaatselijke krantje geen rubriek gevonden/verloren/gezocht? Die kun je dan een foto plus toelichting sturen.

Of copies ophangen bij de supermarkt. Iemand moet het beestje toch herkennen. Of een nieuw tehuis bieden.
Ga er snel achteraan. Over een paar weken komen de nieuwe nestjes met kittens alweer in de aanbieding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snoopi , Plak 'n vel papier op de ruit van je auto.Met "POES aan komen lopen" Foto erbij doen .Alle buurtbewoners komen er langs .Laat nog even weten hoe het afgelopen is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een dierenopvang, hier in Drenthe is dat Amivedi en meld het dier wel even bij de dieren bescherming en de asiels. Er is vast ergens een baasje die hem mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik woon zijn vakantie parken en elk jaar is het weer raak. Of de katten lopen weg of worden gedumpt. Vorige week hebben we er weer een afgeleverd bij Amivedi, hier kun je ze er gewoon naar toe brengen en ze hebben het daar heel goed. Voor de zekerheid nog naar de parken gebeld maar helaas die weten nooit iets.
Zo zielig om een lieve kat te zien zwerven maar als ik alle zwerfkatten zou aanhalen zou het iets teveel worden.
Succes met het vinden van een goed tehuis voor het arme beest.
Amivedi al geprobeerd? landelijke systeem voor vermiste en gevonden huisdieren.

alleen.... als je hebt besloten de kat te verzorgen voor zo'n periode dan is het jou kat. naar het asiel zou niet eens meer kunnen trouwens, of je moet afstandsgeld betalen.

voor een aanhankelijke witte kat, odd eyed is er vast wel een plekje te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand hem mist (en dat is niet heel onwaarschijnlijk) zit je met een witte kat wel goed, want door lopen er niet zo veel van rond. Bij amivedi staat meestal wel een redelijk uitgebreide beschrijving en vaak nog een foto ook.
Bel de dierenarts of ze kunnen kijken of hij is gechipt. En misschien herkennen ze 'm daar wel, of kun je daar anders posters ophangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je haar niet kunt houden, is het asiel echt de beste plek. Je kunt brengen en een beschrijving geven van hoe ze is, en het asiel zorgt dat ze alleen bij iemand komt die past, dus een plek waar ze ook naar buiten kan, en afhankelijk van hoe ze is wel of niet bij iemand die regelmatig weg is of al een andere kat heeft of noem maar op.
Een asiel is geen dumpplek, een asiel is een plek waar ze een match zoeken tussen kat en nieuw personeel (of een hond en nieuwe baas, natuurlijk).
Gun haar een nieuwe plek bij iemand die niet allergisch is en haar gewoon zelf kan houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je zeker dat ze geen huis in de buurt heeft? Hoever heb je je briefjes verspreid? Als je haar eten geeft, dan is het niet zo gek dat ze steeds terugkomt. Je kan er niet zomaar vanuit gaan dat ze geen eigenaar (meer) heeft.
Ze ziet er gezond uit en niet als een zwervertje. Je zou haar een keer door de dierenarts of dierenambulance kunnen laten checken of ze gechipt is. Misschien heeft ze wel gewoon een baasje. Hang een felgekleurd briefje aan haar halsband met een boodschap voor de eventuele eigenaar. Wellicht krijg je reactie.
Verder, als ze echt geen baasje heeft, ben je jij dat inmiddels wel, na zo'n periode van verzorging. Bij een asiel of opvang zal je dan afstandskosten moeten betalen. Probeer haar dan via een stichting of internet te herplaatsen.