Onze hond pakt de knuffel beertjes als ik met mijn dreumes de woonkamer binnen kom. Wat moet ik hievan denken? Is dat jarloesie of speelgedrag?

Toegevoegd na 24 minuten:
Sorry voor de foute spelling ik bedoel jaloers

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk niet dat het jarloesie is :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ook niet. Misschien jaloezie, dat zou kunnen :-D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is de roedel leider de speeltjes zijn van hem... Dus jij zal hem moeten duidelijk maken dat jij roedelleider bent en jij de speeltjes verdeelt.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Je zegt dat hij de knuffelbeertjes pakt. Maar van wie zijn die beertjes? De hond van mijn ouders heeft ook een paar knuffelbeertjes. Zodra er iemand binnen komt pakt hij die beertjes ook meteen en gaat je dan opwachten bij de deur. Zelfs als je maar 2 tellen weg geweest bent. Bij hem is het enthousiasme. Maar als het de knuffels van het kind zijn...dan weet ik het niet. BJ is heel onderdanig, hij zal nooit MIJN knuffels, of die van een ander pakken, zelfs niet als hij ze graag wil hebben, hij is gek op pluche beesten. Dus ander gedrag dan dat van hem ken ik niet, en kan ik niet over oordelen :-)

Antwoorden (2)

Misschien wil hij gewoon meer aandacht? Dus denk zelf speelgedrag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van beide; het is een probleem van leiderschap.
De hond is bezig hoperop in de roedel te komen, door de speeltjes van de baby te annexeren. Dat betekent, dat hij denkt hoger in rang te staan dan het kind.
Jij als leider moet hem dus onmiddellijk heel duidelijk maken, dat je kind hoger in rang staat en dat hij (de hond) absoluut niet eens mag kijken (bij wijze van spreken hè!) naar alles wat van je kind is.
Als je dit gedrag toestaat, dan wordt het van kwaad tot erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks, ook aan andere +ser ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!