Mijn poes mauwt altijd omdat ze honger heeft, maar ze lust niets?

wat kan ik haar geven, brokjes of blik voer eet ze niet, hoog uit een stukje kaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je schrijft in je vraag, "mijn poes mauwt altijd" ik begrijp hieruit, dat het al langer aan de gang is dan alleen de laatste paar dagen.
Een gezonde kat heeft bijna altijd honger en zal iedere dag voldoende eten.
Als ze niet bij jouw eet, wat eet ze dan?
Bij de buren misschien?
Vangt ze vogeltjes en/ of muizen, zoals onze kat?
Wij geven onze kat vrijwel altijd gewone droge brokjes, ja uit een blikje vind ze veel lekkerder, dan mauwt ze de oren van je hoofd af, springt tegen je op en probeert het blikje voer uit je handen te slaan, of wel, ze wordt er helemaal wild van!
Maar meestal krijgt ze gewone droge brokjes, eet ze die niet, pech dan, ze bekijkt het dan maar.
Maar dat duurt nooit erg lang en al snel eet ze haar bakje voer weer leeg.
Sommige mensen echter geven de kat allerlei soorten voer, droog, blik en/ of vers voer.
De kat wordt hierdoor erg vervelend en veeleisend en laat steeds meer soorten voer staan.
Misschien heb jij deze fout ook gemaakt?

Andere mogelijkheid, de kat is ziek, maar dan zou ze nu veel te mager moeten zijn, geen glanzende vacht meer, zich zelf minder of niet meer wassen.
Dus een ziek gedrag.
Het mauwen is ook vaak een vorm van aandacht trekken, je weet het, een kat heeft personeel.
En als het buikje al vol zit, dan blijft het bij mauwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga eens met haar naar de dierenarts. Misschien heeft poes gebitsproblemen en dan doet eten pijn. De dierenarts kan haar daar prima vanaf helpen. Lichte verdoving en dan wordt het gebit helemaal schoongemaakt en eventuele rotte tenden/kiezen verwijderd. Kleine moeite voor jou, grote opluchting voor poes. Suc6.

Toegevoegd na 30 seconden:
tanden*
13 jaar geleden
Als een kat niet of nauwelijks eet, kan ze binnen enkele dagen al komen te overlijden, omdat er dan leververvetting kan plaatsvinden. Jammer dat je op vrijdagavond deze vraag stelt, want ik zou je dringend aanraden om langs de dierenarts te gaan. Er zou inderdaad iets mis kunnen zijn met haar gebit of bekje, waardoor ze pijn heeft, of ze is misselijk/ heeft last van haar maag/darmen. Probeer eens gekookte kipfilet en gekookte rijst. Door haar blikvoer kan je een beetje warm water doen, dan gaat het extra sterk geuren, misschien dat ze het soepje wel op kan likken. Persoonlijk zou ik morgen haar nog naar de weekenddienst brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is maar de vraag of ze mauwt van de honger. Mijn zus had een kat die de ganse dag mauwde (dat was je dus snel zat als je op bezoek was). En echt niet van honger.
Ik zou me die kaas maar stoppen, is te vet en te zout. Probeer eens een goed merk brokjes, probeerzak. Of vers vlees van Carnibest, mijn katten doen daar een moord voor. Of probeer gewoon (goedkoper) voer op te leuken met was visolie of zo. De dierenwinkel heeft daar wel wat van.
Pas op dat je niet de slaaf van je kat wordt! Niet voor niets heet dat kattentijdschrift 'Majesteit'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze echt honger heeft en/of echt niet eet, dan moet je zsm naar de dierenarts want dan is het beest ziek.

Ik denk (en hoop) dat de kans groter is dat ze wel degelijk eet, maar hoopt dat mauwen haar wat extra lekkere hapjes zal opleveren.
En sommige katten mauwen ook veel, of mauwen als je in de keuken staat.
Mijn katten krijgen droge brokjes en af en toe, als traktatie, een zakje natvoer. Als ik nu bij de kast sta waar dat natvoer in zit, dan komt ene kat al aanstiefelen om hartstochtelijk te mauwen, met grote ogen, helemaal standje 'Ik heb al minstens drie jaar helemaal niks te eten gehad en ik ben hééééééél zielig!' Maar ja, ze krijgen natvoer als ik dat bepaal, als ze honger hebben kunnen ze altijd brokjes eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de dierenarts. Toen onze kat dat kreeg werkten haar darmen niet goed meer, maar had het arme beestje wel erge honger. Snel bij zijn!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cica , zout is slecht voor poezen . Maar geef haar ook ajb geen zoetigheid . Dat is net als bij ons slecht voor de tanden.En poezen kunnen wel miauwen , maar ons niet vertellen dat ze kiespijn hebben. Ik moet er niet aan denken dat ze hun hele leven kiespijn hebben. Geef 'ns 'n scheutje yoghurt.