Kunnen zilvervisjes mijn bed in klimmen?

Heb ze op zolder waar ik slaap, ik heb een ikea bed. Glimmende wand best glad lijkt mij +/- 50 cm hoog. Zie ze vaak op de grond maar nooit in me bed gelukkig, maar als ik slaap kunnen ze dan zomaar me bed inkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.8K
Amadea
13 jaar geleden
Alleen als je een waterbed hebt is er kans dat ze in je bed komen, want de randen daarvan hebben voor hen een ideale vochtigheidsgraad en temperatuur.

Het beste antwoord

Die kans is niet zo groot; als het gebeurt dan betreft het een zilvervisje dat verdwaald is ;-)

Zilvervisjes voelen zich het prettigst, op gladde oppervlakken, waar het een beetje vochtig is, warm is, en waar het niet helemaal schoon of stoffig is. Daarom zie je ze vaak in de badkamer, keuken of toilet.

Als je je zolder goed schoon houdt, veel zuigt, goed ventileert, en zorgt dat het er niet te warm wordt, zullen die beestjes vanzelf verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Klopt, ze verdwijnen nooit en verhuizen van het éne huis naar het andere.

Andere antwoorden (5)

Ja hoor, zilvervisjes vinden het juist heerlijk bij je in bed. Warm en vochtig, dat is waar ze van houden.

Je kunt het voorkomen door je kamer heel koel en droog te houden. Dus veel luchten en geen verwarming aan.
Overdag je beddengoed open laten liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze nooit hoger gehad dan op de grond. Met vochtige omgeving is volgens mij meer de waterafdeling geliefd: Bij de badkamer, bij de wc..
Maar in bed? Ik WIL niet geloven dat ze daar komen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wil ik ook niet geloven. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOENIE!!!!!!!
Kristal
13 jaar geleden
;-)))
Kristal
13 jaar geleden
Nou ja Bestevaer, in ieder geval vond ze geen zilvervisje...
Je kunnen zeker in je bed klimmen. Ze houden van DROGE, donkere plaatsen en zijn vooral 's nachts actief. Ze kruipen tussen de lakens, op je kussen en in je mond. Hun nesten zitten bij voorkeur op zolder, tussen de wanden. En anders laten ze zich wel van het zolderplafond naar beneden vallen, daar zijn ze ook heel goed in.
En je krijgt ze niet weg door alles schoon te houden, maar alleen door 'een mannetje' te laten komen.
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
tjonge jonge zeg, jij maakt het wel helemaal spannend... Doe niet zo mal. ik zeg het maar alvast: de min is niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je iedere nacht in je bed plast dan komen er ook niet van die beesten in je bed? Tis dan niet droog meer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me een volkomen verzonnen verhaal, wat is je (twijfelachtige) bron?
Nee dat denk ik niet, ze houden van vocht en gladde oppervlakten.
Ik heb er al jaren last van en ik zie er gelukkig maar heel af en toe nog 1 op de vloer.
En echt nog nooit 1 in bed gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ons vorige huis wemelde het van de zilvervisjes, ze liepen zelfs over de muren, en idd ook in bed.
Ze doen je verder niks maar leuk is het niet.

Om er vanaf te komen moet je een bedrijf inschakelen. Woon je in een rijtjeshuis moet het hele blok meedoen, anders heeft het geen zin.
Als het een huurhuis betreft is het misschien een idee om de woningbouwvereniging eens langs te laten komen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik heb ze zelfs in mijn kledingkast gehad.......