kat met kraag kan zichzelf niet verzorgen laat dit niet aan mij over moet 2 weken om dit accepteren of andere oplossing?

heb haar pas. Na operatie kraag om. Laat zich maar even aanraken, Hoe houd ik haar poepertje schoon? Mag niet tegen haar wil ingaan. Ze moet kraag ong 2 wkn om. Ze zal zich zeker niet laten wassen. Ze heeft al teveel stress gehad, nieuw huis, operatie, kraag om, zichzelf niet kunnen wassen. Maak mij grote zorgen, dierenarts zegt dat het niet anders kan anders krabt of bijt ze aan de hechtingen.
Een mooncollar is misschien beter, maar wel duur. Wanneer dit niks is, wel zonde. En experimenteren geeft nog meer stress met al die soorten kragen.
De comfy collar kwam teveel tegen haar snorharen aan en hiermee kon ze zelfs niet eten.
Maar de mooncollar is misschien niet beschermend genoeg dat ze toch met haar achterpoot bij d'r koppie kan waar dus die hechting zit. En 1 op haar rug.

Zich twee weken niet wassen ach ok? Maar een vieze kont is toch een ander verhaal.

Wie heeft er goede oplossingen en is mijn zorg te groot of terecht?

Toegevoegd na 1 week:
kraag soms afdoen wel een goed advies, maar deze steeds weer omdoen, over haar kop schuiven is natuurlijkvervelend en stress wat ze al teveel heeft Zodra de kap af is gaat ze meteen zich krabben en de plek op haar rug bewerken met haar tanden. Ze laat zich niet tegenhouden ineens wil ze weer mij bijten, krabben Dus erbij blijven en opletten heeft geen zin kan ze volgens mij niet leren begrijpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (2)

Wat vervelend dat je nu al een operatie hebt moeten laten doen. Mooncollar zou ik niet doen bij een kat! 1 bijt of krab en hij is lek. Een kraag kan heel goed, het ziet er heel zielig uit, maar opzich kan het. Je kunt hem een keer per dag even afdoen en er bij blijven. Zo kan ze zich wassen en niet aan de hechtingen komen. Want daar let jij op. Als ze echt niet met de kap overweg kan kun je ook een romper aan doen, die zijn speciaal voor dieren te koop ( meestal bij dierenarts, maar soms ook in goede dierenspeciaalzaak) maar dat ligt aan waar de hechtingen zitten. Ook daar kan ze zich uitwurmen. Kijk gewoon hoe het met die kap gaat, haal hem er een paar keer per dag af en kijk wat ze doet. Maar laat haar niet alleen met de kap af. Heel veel succes !! Hoop dat het snel beter gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik snap jou zorg heel erg goed !! Het is zeker geen leuk gezicht een kat met zo een stomme kap om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je vraag al bijna een week oud is, helaas, ik had je wel eerder willen antwoorden, maar kom de vraag nu pas tegen.
Doe elke dag de kap even een uurtje af, waar je bij bent, zodat ze zich kan wassen. Waarschijnlijk zal ze erg dankbaar zijn en gelijk beginnen met poetsen, want katten vinden het niet fijn zich niet te kunnen wassen. Houd natuurlijk wel goed in de gaten of ze niet aan de hechtingen zit.
Tussendoor kan je haar kontje afvegen met bijvoorbeeld een baby lotiondoekje, die gebruik ik ook voor mijn langharige kat, die zich niet altijd goed wast. Als dat lukt natuurlijk.
Op zich is 2 weken zich niet kunnen wassen niet erg voor de kat, maar ze zal er niet frisser van worden...