De poes van de buurvrouw stalkt mij, wat kan ik daar aan doen ?

Ze klimt steeds op mijn balkon en gaat dan heel druk staan krabben tegen mijn raam omdat ze naar binnen wil.
Ik heb d'r vandaag al 10 x de voordeur uitgezet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, Ze wil je koppelen met je buurvrouw! En anders vindt ze het een leuk spelletje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik wil dus echt niet gekoppeld worden aan die buuf.
Misschien vindt die poes haar baasje ook niet leuk en wil ze liever bij mij wonen.
Rieneke1
13 jaar geleden
is dit zo'n poes die de godganse dag buiten wordt gezet toerist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat niet. Het is er zo een die telkens naar binnen en naar buiten rent wanneer de deur opengaat. (zo'n 20x per dag)
Maar nu zit ie buiten omdat de buren weg zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
dan hoef je geen medelijden te hebben, en is consequent! negeren het devies.

Het beste antwoord

Als je haar de voordeur uitzet, heb je haar kennelijk binnengelaten. Dus heeft ze haar doel bereikt: naar binnen, aandacht, ook al duurt dat niet lang.
Zolang je haar op deze manier "beloont" zal ze het blijven doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik d'r niet van het balkon haal gaat ze de hele avond zielige en teleurgestelde geluiden maken en tegen het raam krabben.
Ze weet inmiddels dat ze direct de voordeur weer uit gaat, maar nu glipt ze snel langs me heen en gaat onder mijn bed zitten waar ik er niet goed bij kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeg ik: je geeft haar haar zin.
Als ze eenmaal doorheeft dat krabben niet meer helpt, zal ze ermee ophouden.

Andere antwoorden (8)

Gooi water rochting poes/kat of neem een hond katten haten water na een moment bewaterd worden zal het weten dat ie niet welkom is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijl( mijn kat ) is helemaal niet bang voor water!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa meeste wel. Als ik mijn kat probeer te wassen kom ik e ht niet weg zonder krasjes haha:p jou katje is dus braaf. Maar de meeste zijn dat niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik denk dat je hem niet braaf kan noemen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee dan noemen we hem gewoon stout!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water gooien wil ik niet doen. Het is wel een heel lief beestje verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond helpt ook niet altijd. Mijn hond blaft zich een ongeluk tegen de buurkat als die op mijn tuintafel ligt te slapen, en die kat trekt zich daar nix van aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen! Straks schrikt de kat zo dat ze zonder nadenken van het balkon afspringt met alle gevolgen van dien...
volhardend zijn
de gordijnen dichtdoen, zodat ze je niet meer ziet, net doen of je haar niet meer hoort. niet de deur voor haar opendoen, want dan blijft ze komen
kan heel lang duren voordat je er af bent, want een kat is ook volhardend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb geen gordijnen daar, en als ik d'r niet van het balkon af haal gaat ze urenlang zielig lopen doen op mijn balkon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan maar gordijnen nemen
ik weet hoe erg een zielige kat is. Is moeilijk te weerstaan
of zet er opengesneden kartonnen dozen of een houten plaat of iets anders (tijdelijk) voor.
totdat ze weet dat je haar niet binnenlaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel zo'n rieten ding daar hangen, maar daar kun je gewoon doorheen kijken. Een kartonnen doos ervoor zou ik kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het maakt een kat niet uit of je naar hem.haar kijkt. ze vind het leuk in je huis en de kat weet wat ie wil...je huis in!
gordijnen of niet, dit helpt niet, geloof me (wij hadden ooit zelf en kat die de buren stalkte) -bloos-
Dieren, maar ook mensen laten zich makkelijk conditioneren. Jij bent kennelijk geconditioneerd door de kat van je buurvrouw door herhaaldelijk het beest zijn zin te geven. Het vergt misschien een wat lange adem maar ontmoediging is toch echt het antwoord. Geen doorgang meer bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zal je echt de kat consequent NIET binnen moeten laten. Negeren, niet aankijken, niks zeggen.
Je kan met een plantenspuit met water haar wegjagen, maar niet alle katten vinden dit erg.
Wat zou kunnen werken is je balkon vol zetten met Petflessen (Sorry Rieneke, ik pik je tip), als de kat erop springt, dan vallen ze om en het kabaal zorgt ervoor dat de kat schrikt. Gebeurt dit een paar keer, dan zal ze het voortaan wel uit haar hoofd laten om op je balkon te komen.
Verder kan je citroenplanten neerzetten of citroenolie druppelen op het balkon, dit vinden katten heel vies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zelf eigenlijk al antwoord gegeven....als een kat of poes het niet naar zijn zin heeft bij zijn huidige baas....zoekt hij zelf een nieuwe baas uit. En deze kat heeft jou uitgekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het boek van Vicky Halls (alles over katten) staat, dat als een kat het thuis niet naar z'n zin heeft, hij/zij zelf een baasje uitzoekt......en als deze kat zo vaak bij Toerist voor de deur staat te zeuren, zal hij/zij het thuis niet erg prettig hebben. Mijn kat gaat ook wel eens naar de buren, maar staat daar niet allerlei zielige geluiden te maken als hij niet naar binnen mag.
koop een kattenverjagerkorreltjes of spray op haar kosten of alsze niet wil meewerken zelf gewoon kopen

Toegevoegd na 34 seconden:
te koop bij dierenspeciaalzaak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga met de buurvrouw praten, het is natuurlijk eigenlijk háár probleem, waar zij een oplossing voor moet bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Het is het probleem van Toerist, die het zelf heeft veroorzaakt.
Niet het probleem van de buurvrouw. Als ze van meet af aan geen aandacht aan het dier had besteed was het probleem er niet geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is de kat van de buurvrouw die overlast bezorgt, daar kan de vragensteller niets aan doen.
Niet iedereen kent de psychologie van een kat. De buurvrouw is verantwoordelijk voor waar haar kat uithangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb d'r in het verleden wel een paar uurtjes binnen laten slapen en over d'r bolletje geaaid en zo, en dat vind ik op zich best leuk. In de zomer komt ze ook zonder dat ik het merk binnen door een open raam of deur en schrik ik me de pleuris als er ineens een kat in mijn slaapkamer zit als ik wil gaan slapen.
Maar de buurvrouw zet die kat buiten als ze het hele weekend weggaat, en dan is het niet leuk meer.
Ik zag eens op TV een kat die wilden ze afleren om op de aanrecht te zitten. Toen legden ze placemats neer met dubbelzijdig plakband erop. Dat plakt aan de pootjes, en omdat het een placemat is, krijgen ze het er niet zo makkelijk af. Je zou zo'n placemat voor het raam neer kunnen leggen.
het is niet zielig, het doet geen pijn, ze vinden het alleen niet leuk, en zullen minder gauw daar gaan zitten.