Onze poes 6 maanden die poept op de gang die is vanaf begin zindelijk geweest waarom doet ze dat opeens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb ook een poes gehad die heel zindelijk was maar hetzelfde deed als ze boos was omdat ik te lang weg was
zoals vb. met vakantie of een paar dagen weg.
Iemand anders, ook altijd dezelfde persoon ,kwam haar bak verversen en eten geven.Zo wist zij dat ik weg was en zij is het altijd blijven doen en alleen als ik weg was.
Anders nooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

misschien door ander grit? is er iets anders in huis veranderd of is door de kap op de kattebak geschrokken dan kun je die er misschien aflaten je kun ook de bak eerst spoelen met bleekwater poes hou van schonen bak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst even naar de dierenarts met je poes.
bij veranderd gedrag is het van belang een medisch probleem uit te sluiten.
staat de bak ook in de gang?
als ze haar ontlasting vlakbij de bak neerlegt, wil dat meestal zeggen dat iets aan de bak niet bevalt.
hij is niet schoon genoeg, of ze heeft zoals zoveel katten liever een aparte bak voor de ontlasting en een andere voor de plas.

heb je trouwens meer katten?
soms laat een kat de ander niet toe op de bak, ook hier is de oplossing meer bakken plaatsen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd fijn als Rieneke al een antwoord heeft gegeven, dan hoef ik alleen nog maar een plusje te geven! Bij veranderingen altijd een dierenarts raadplegen! Grote kans dat er medische iets niet in orde is.
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt carla :)
Zijn er veranderde omstandigheden? Iemand nieuw in huis? Kattenvoer ander merk? Vuurwerk waar poes van geschrokken is? Buiten met een ander beest in gevecht geweest en daardoor van slag? Medicijnen? Ergens van gesnoep/gelikt wat verkeerd was? Kattenbak met een nieuw schoonmaakmiddel gereinigd?

Soms is er een kleinigheid anders en poes is van slag. Tenminste, onze poes. Jullie poes kan uiteraard heel anders zijn.

Het kan ook zijn dat ze iets onder de leden heeft. Dat ze zich anders voelt dan anders. Vraag eventueel telefonisch advies aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus voor je begripvolle antwoord, bestevaer.
Kristal
13 jaar geleden
Dat bokkensprongen maken met een dikke staart en hoge rug klinkt meer als lekker spelenderwijs aanvallen oefenen. Maar dat kontje over de plint lijkt op jeuk idd, dus wel even laten nakijken bij de dierenarts.
Ze kan ergens door gefrustreerd zijn of ziek. Observeer haar een tijdje goed. Of er staat iet bij de bak wat er eerst niet stond, als je een dierenarts belt krijg je goed advies.