Mijn hond eet zand.Waarom doet ze dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond ook, ben benieuwd naar het antwoord.

Antwoorden (3)

Je hond doet dat omdat het last heeft van zijn/haar maag. Zand zal helpen schuren en in bepaalde gevallen het overtollige zuur neutraliseren. Nee wacht dat is bij Papegaaien haha - sorry :oP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
honden doen dat met gras btw.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zei je net over kwaliteit van antwoorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er staat
Mijn hond eet zand waarom doet ze!!!!!!! dat?
even gegoogled want ik weet natuurlijk ook niet alles

hier staat een tekort aan silicium
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zand eten is een typisch kenmerk van dieren die passen bij het middel Silicea (zand bestaat eigenlijk voor een groot deel uit Silicium) of bij Tarantula. Een dier dat bij Tarantula past is sowieso (als pup) vaak nogal vernielzuchtig en zal dus ook het bankstel en de vloerbedekking niet versmaden. Dat heeft echter meer met vernielzucht te maken dan met een bepaalde behoefte om iets te eten. We moeten overigens duidelijk onderscheid maken tussen het eten van (wit) zand en het eten van zwarte aarde/grond.