Onder welk ras valt de hond in het volgende commercial filmpje van de KPN?

http://www.youtube.com/watch?v=G-x5qs3NUP4

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Het is een Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hij valt onder het ras golden retriever

Toegevoegd na 2 minuten:
zie ook plaatjes

Toegevoegd na 5 minuten:
eerlijk is eerlijk collega's ondermij hebben gelijk zie tweede link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Toller is noggeeneens meer verwant aan een Golden dan een chihuahua.
De Toller is verwant aan de Kooiker.
Ivana
13 jaar geleden
De Toller is niet verwant aan de kooiker. Nova Scotia ligt aan het andere eind van de wereld en de Kooiker is een Nederlands ras. Ze hebben wel allebei iets met eenden te maken, maar daar houdt het dan ook mee op.
Volgens mij is het een Nova Scotia Toller Duck Retriever. Ik zal eens een plaatje opzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Had de naam niet helemaal goed, maar het is hem wel zo te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, dat is een "Toller". Een hond die gebruikt wordt voor de vangst van eenden. Het speelgedrag van de hond langs de waterkant maakt eenden nieuwsgierig. De jager, die in hinderlaag ligt, wacht tot de eenden op schootsafstand zijn en schiet. De hond apporteert de aangeschoten of dode eenden.

Tegenwoordig wordt hij veel als huishond gehouden, maar het is dus een jachthond met specifieke eigenschappen.
Ivana
13 jaar geleden
Het is idd een Toller, maar als je erover denkt om die hond te nemen: het is een hond die gruwelijk veel beweging nodig heeft. Balletjes gooien, zwemmen, rennen.
Meer energie dan de Golden/Labrador.
De Toller heeft nog echt werkersbloed in zich, als hij zijn energie niet kwijt kan gaat die zich misdragen en dingen slopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de vraagsteller inderdaad belangstelling heeft voor het ras: in de Hondenmanieren van vorige maand of die daarvoor, stond een uitvoerig artikel over deze hond. Interessant!
Het is een Saint Berdoodle
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@AnneV06, de vraag gaat over een commercial van KPN, niet van de ANWB.