hallo wij hebben 3 katten maar bij de komst van de 3e kat,is de 1ste kat chagrijnige geworden. Wat moeten wij doen?Is een 4e kat/kitten een oplossing?

zijn 3 katers 1 van 6 maanden 1 van jaar 1 van 3 jaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (6)

Dit hadden wij ook. De 1e kat trekt wel bij. Zorg ervoor dat de 3e kat niet te veel bij de 1e in de buurt komt en laat ze rustig aan elkaar wennen. Ze zullen waarschijnlijk niet beste vrienden worden, maar de 1e kat went er wel aan dat er een nieuwe kat in huis is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, een vierde kat erbij is zeker niet de oplossing.
zie eerst maar eens dat je drietal door 1 deur kan.
ik zou trouwens eerder de uitdrukking gestresst gebruiken dan chagrijnig.

probeer de stress bij de oudste te minderen.
bij de dierenarts kan je een feliway verdamper kopen, wat de kat een veilg gevoel zal bezorgen.
bekijk verder of het aantal en de plaats van de bakken en eet en drinkbakjes klopt.
je hebt 4 bakken nodig, 4 eetbakjes, en 4 drinkbakjes, die allen her en der door het huis geplaatst moeten zijn.
ook is het van belang dat er voldoende rust- en verstopplekjes zijn, ook in de hoogte.
speel verder veel met je kat, zodat hij wat stoom kan afblazen.
zeker als het binnenkatten zijn, beperkt hun territorium dan niet onnodig, maar geef ze zo mogelijk toegang tot iedere ruimte in huis.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+1 Sommige mensen denken, dat katten het maar leuk moeten vinden met elkaar, terwijl (zoals jij ook benadrukt) katten graag voor zichzelf de ruimte willen. Het is geen wet van Meden en Perzen dat ze op en in elkaar moeten slapen. Als katten elkaar zodanig mogen, is dat meegenomen.
Je hoeft niet anders te doen dan er aan te wennen. Wij hebben 1 redelijk chagrijnige al oudere poes, een eigengereide kater, een rode asielpoes en een zwarte "ik bepaal zelf wel wat goed voor me is"-poes: soms slaan ze elkaar de snorharen in, een half uur later liggen ze samen te slapen in een stoel: wij worden geduld in hun territorium, als het ze uitkomt gedragen ze zich als gezelschapsdieren, maar ze zullen nooit onder de indruk zijn van jouw goede bedoelingen vrede te stichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus heeft precies hetzelfde gehad en de eerste kat is nooit meer de 'oude' geworden. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jou ook gaat gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn tweede en vierde kat allebei poezen kunnen niet zo goed met elkaar over weg mijn vierde kat eet mag niet mee eten van de tweede kat, dus dan wacht ze gewoon of ze gaat gewoon boven eten. Neem er geen 4de kat bij laat eerst die 2 katten aan elkaar wennen laat de 3de kat de eerst tijd in een andere ruimte en dan heel langzaam aan steeds iets vaker bij elkaar zetten als het goed is wennen ze dan wel aan elkaar ze zullen niet zomaar vrienden worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag bij de dierenarts een feliwaystekker ,deze werkt op basis van fermonen en worden de katten rustig van .binnen een dag resultaat!!!!!