ik heb een russische dwerghamster, kan ik er nog een bijnemen

ik had die andere al een paar maanden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijt je hamster nog steeds of is 't inmiddels minder geworden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij bijt nogsteeds

Het beste antwoord

Behalve als je een paartje vormt en wil gaan fokken (en dat zullen ze....in hoog tempo), zeg ik nee. Hoewel je in dierenwinkels deze diertjes vaak in grote aantallen bij elkaar ziet zitten. Zien mensen niet hoeveel er wordt geknokt in zo'n kooitje en hoeveel diertjes daardoor 'onverkoopbaar' worden afgevoerd.....
Russische dwerghamsters zijn solitaire diertjes, dus prima naar hun zin in hun eentje. Mits natuurlijk in het juiste verblijf met genoeg afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou het niet doen!!
Wij hebben ooit twee russische dwerghamsters die al vanaf de geboorte bij elkaar waren (twee zusjes) in één kooi gehouden (heel grote kooi, genoeg afleiding) maar dat is helemaal mis gegaan... ze vlogen elkaar in de haren en waren constant uit op ruzie!
uiteindelijk hebben we ze net op tijd gescheiden...

ik zeg dus nee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Russische dwerghamsters zijn solitaire dieren, je zou ze dus eigenlijk nooit samen in een hok moeten zetten. Het ligt inderdaad anders als je wilt fokken, maar dat is ook best ingewikkeld. Je kunt heel veel nuttige en betrouwbare informatie over het houden van dwerghamsters vinden op deze website en het bijbehorende forum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen verstandig idee! Die hamster van jou beschouwd die kooi als zijn terratorium en gezien die diertjes heel solitair zijn, ze zullen elkaar dus aanvallen tot er eentje dood is. Dag hamster, Dag geïnvesteerd geld, Dag goede humeur...