Welke planten/beesten kunnen in een terrarium voor een Agaatslak?

Ik heb 1 agaatslak, alleen de bak is zo saai. Nu heb ik er klimop in staan, alleen ik wil er iets aan toevoegen. Ik wil gewoon zijn natuurlijke omgeving nabootsen, iemand ideeen? En wat voor andere beestjes kunnen er in? Die elkaar niets aandoen dus.

GRAAG MENSEN DIE ER WERKELIJK VERSTAND VAN HEBBEN, aangezien ik geen risico wil lopen dat er iets gebeurd met mn slakje...

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb nog niets gehoord over dieren die met de agaat slak samen in de bak kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Om je terrarium wat op te leuken en ook wat interressanter te maken voor je "slakje" zijn er verschillende mogelijkheden. Eenvoudig is het niet aangezien je slakje overal overheen banjert, alles aanvreet en van je leuke terrarium al gauw een slagveld maakt.
Je kunt een stukje kokosmat aan de achterkant bevestigen, maagdenpalm of varens planten in een laagje compost, of een stukje mergel of kalksteen op de bodem leggen. Zorg wel dat alles ONBESPOTEN/ONBEWERKT is.
Kijk voor meer info over (Agaath)slakken
en leuke tips voor een natuurlijk habitat in je terrarium/verzorging etc op www.infonu.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in aquariumzaken zijn natuurlijke achterwandjes te krijgen. er zijn wandjes die je in de bak zelf kan doen (op maat snijden en klemmen zijn voldoende als je geen water in de bak hebt aangezien het niet gaat drijven)

ook zijn er veel verschillende afbeeldingen te koop (meerdere standaardmaten) die je ook op maat kan knippen maar aan de achterzijde van de achterwand maakt.

een stukje kienhout kan decoratief zijn.

op de bodem onbemeste tuinaarde (word meest gebruikt)
je kan wat zaailingen van groente erin zetten (kan je op de markt verkrijgen) weet alleen niet hoe lang ze meegaan.

omdat de slak op de bodem leeft zal hij niet snel op de achterwand klimmen (zoals bedoeld in eerste optie) hierin kan je bij een tuincentrum nepmosjes en plantjes kopen die je hierin kan prikken. zo weet je zeker dat deze niet giftig zijn voor je slakken zijn.

(ben geen slakken kenner, misschien zijn er forums voor de agaatslakken liefhebbers waar je meer info kan vinden of je vraag kan stellen)

succes.