Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk ras is mijn kat?

kater, 7 maand oud.
welk ras/kruising zou hij kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Zonder foto of meer info is dit niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foto wil precies niet uploaden.... strange
Rieneke1
14 jaar geleden
ik zie 'm nu hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das raar, ik probeer die te uploaden en wat ik zie is zo een cirkeltje met zwarte strepen (laden van de foto) mr bon als de rest het ziet ist ok (:
Kimath
14 jaar geleden
Ctrl+F5 wil nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antennastoheaven: als je dat 'laadrondje' ziet, staat de foto er meestal al wel, te controleren door op de foto te klikken, dan zie je 'm meestal wel. Refreshen helpt nl. niet altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@hippo: idd, heb er es op geklikt en foto staat er!^^ thx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een mooie =) !

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Hij lijkt op de eerste blik op een Siberische kat.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.google.nl/images?hl=nl&q=katten+afbeeldingen&rlz=1W1RNWZ_nl&wrapid=tlif129734112918711&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=9NtTTcrkHsjrOeXHgM8J&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CDEQsAQwAA&biw=1260&bih=607

Kijk hier maar eens op pagina 11(naar onderen scrollen)
De witte oortjes, de tekening boven de ogen... Wat een mooi diertje heb je daar!

Toegevoegd na 29 minuten:
Ik bedoel de laatste afbeelding onderaan blz 11.

Kenmerken van de siberische kat; Kleur is heel vaak rood, zwart en verdunningen ervan, al dan niet met zilverwitte ondervacht. De kop is kort, stomp en driehoekig De staart is aan de aanzet breed en krachtig en loopt toe in een enigszins afgeronde punt, als je de staart teruglegt over de rug dan moet hij tot tussen de schouderbladen reiken.
De krachtige poten zijn middellang en tussen de tenen moeten altijd haarflosjes aanwezig zijn. Dat kan ik op te foto niet goed zien natuurlijk, maar jij wel. Ik mis alleen pluimpjes op de oren, die hebben siberische katten als het de raskat is zowel in als op de oren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet te zeggen met een niet raszuivere kat. Er zitten kenmerken in van Europees korthaar dat hier in Nederland het meeste voorkomt, maar ook wel meer elementen van een Siberische kat.

Omdat alle kattenrassen tot dezelfde soort behoren kan je rassen kruizen. Als je een zuivere raskat hebt hoort hier een paspoort bij met afstammingslijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op het forum van de kattensite kunnen ze je misschien nog verder helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
geen europese korthaar zeggen tegen een htk kat (huis- tuin- en keukenkat) som.
europese korthaar is een bestaand ras, populair in scandinavie.
Rieneke1
14 jaar geleden
het is idd gemeengoed een htk een ek te noemen, maar toch kan ik het niet laten er wat van te zeggen ;)
ben gewoon een wijsneus vrees ik :)
Rieneke1
14 jaar geleden
http://www.dekattensite.nl/kattenrassen/europees-korthaar-european-shorthair.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met dierenartsassistente. In het paspoort van mijn poes staat onder ras ook Europees korthaar. Een HTKK is geen rasaanduiding. En dat zeg ik als bioloog. Ik geef alleen aan dat er nogal wat variëteiten onstaan door kruizingen. Alleen als je een raskat hebt (dat is een kat die doorgefokt is uit zuivere lijnen volgens mij) dan moet je hier bewijs van hebben. Ik zou dus vooral kijken naar specifieke uiterlijke kenmerken. Een Amerikaans korthaar ziet er weer heel anders uit. De bouw en kleur doet me wel denken aan een Siberische kat, maar of dat mogelijk is weet ik niet. Ik kan ook niet alle rassen daar goed voor. De site waar Rieneke naar verwijst stond al in mijn bron. Deze site lijkt me een goede plek voor deze vraag omdat ze daar een forum hebben en de site ook specifiek over rassen gaat.
Rieneke1
14 jaar geleden
een htk is geen rasaanduiding, maar een htk is dan ook geen raskat.
als bioloog kan je toch geen etiket van een ras, namelijk ek, hangen aan een rasloze kat?
dat de hele wereld het fout zegt, wil toch niet zeggen dat het dan goed is?
dat zeg ik als kattengedragsdeskundige ;))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha, volgens mij zijn we het ook best wel eens. Ik beweer dat dit geen raszuivere kat is. Dat is de kern van mijn antwoord. Als dat niet waar is, wil ik mijn antwoord verwijderen, ik ben geen kattenrasfokker. Mijn expertise ligt op wat in de kat zit, heel diep, op celniveau. En dat stukje is bij mij hetzelfde als bij mijn kat ;o)
Rieneke1
14 jaar geleden
met jouw antwoord is niets mis som, sterker nog, ik geef je een plus :)
ik wil er alleen op wijzen dat het officieel niet correct is een htk een ek te noemen, thats all :)
Ivana
14 jaar geleden
Voor het verschil tussen Europeese korthaar en HTK-kat
Zie: http://www.dekattensite.nl/kattenrassen/europees-korthaar-european-shorthair.html
WOOW die lijkt op mijn kat die ik had. alleen dan 10x boller haha echt heel lief
het ras van onze kat noemdebwe gewoon een vuilnisbak kat ras. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk grotendeels een main coon/ boskat, en de rest brits korthaar.
wel een hele mooie kat trouwens
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een mooie kat. Ik vind hem toch het meest lijken op een Siberische kat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij heeft ook iets van de 'kwade kijk' van een Maine Coon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk te zeggen bij ene niet-raskat. maar main coon en boskat lijken er zeker in te zitten. In de mijne ook. Een Ragdoll. Wat zegt je dieren arts? En anders de foto op wat katten-forums plaatsen. Hij is wel errug mooi hoor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken er precies zo eentje, en dat is en kruising tussen een Noorse boskat en een cyperse poes.
Maar als je verschillende rassen kruist kun je de meest verrassende uitkomsten krijgen, dus het is niet gezegd dat het dat ook is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Cyperse poes-kat is trouwens een kleur en geen ras, en meestal een Europese korthaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt een kruising tussen een main coon en een cyper.Hij is erg mooi!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing