Mijn hond van 5 jaar heeft door gebroken poten artrose loopt mank soms heeft medicijnen wat is de toekomt nu nog zo jong?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

mijn kater nelis kwam als kitten van 5 mnd bij me binnen, met een gebroken poot, die ook nog uit de kom was.
hij is altijd mank blijven lopen, en foto's wezen enkele jaren terug uit dat hij flink artrose heeft aan die poot.
ik geef hem sindsdien glucosamine met chondroitine, plus visolie.
hij heeft hier echt baat bij.
op dagen dat hij veel last lijkt te hebben geef ik hem wat meloxicam (pijnstiller/ontstekingsremmer), maar hij heeft het zeker niet meer dagelijks nodig.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord ik geef het nu ook dank je wel.

Andere antwoorden (3)

Ik ken je hond en zijn/haar voorgeschiedenis niet. Ook weet ik niks van zijn/haar medische status. Misschien eens naar de dierenarts en hem/haar om advies vragen, lijkt me wel verstandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad lastig om zo'n vraag op GV te beantwoorden. Ga er mee maar de dierenarts. Die is daar voor opgeleid en kan hem onderzoeken. (eigenlijk hetzelfde antwoord maar ik wil het nog maar benadrukken). Succes nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de geest van de hond nog jong is en het lichaam heeft beperkingen, dan zou je spelletjes moeten doen, die zijn poten niet belasten. Kalme zoekspelletjes zijn daar de juiste oplossing voor. Als de geest wordt bezig gehouden wordt een hond ook moe.

Als hij/zij niet meer mag of kan springen, rennen en botbelastende activiteiten kan ondernemen, heeft het dier nog wel recht op "geestelijke" beweging. Zwemmen mag waarschijnlijk ook, maar dan moet het in dit geval warmer zijn. Of een hondenbinnenbad opzoeken (bij een hondenfysiotherapeut) of wachten tot het water een graad of 20 is.

Als je je verder houdt aan de medicijnen en voorschriften van de dierenarts, kan het leven voor zo'n hond nog best leefbaar zijn. Het vraagt iets meer inlevingsvermogen van de baas.
Ivana