Zijn Wallaby's agressief? En zijn ze geschikt als grasmaaier.

Ik heb iets gelezen dat soms Wallaby's gehouden worden als kleine grasmaaiers. Maar wat ik me dus meteen voorstel: Wallaby is aan het eten in de tuin. Een kind vind het een leuk beestje en loopt er op af. Horror taferelen, bloed en geschreeuw als resultaat. Wat ik weet zijn Wallaby's eigenlijk kleine kangoeroes en zijn kangoeroes agressief. Is een Wallaby dus eigenlijk geschikt als grasmaaier.

Voor de duidelijkheid: ik ben NIET opzoek naar een Wallaby aangezien ik al een lieve hond heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Een wallaby kan je verwonden, een kangeroo kan je doden. Ze schoppen met hun achterpoten en die zijn zo sterk, dat je ervan schrikt. Ik zou een kind nooit met een wallaby alleen laten.
Ik heb ervaring met die donders, die onze slaapauto belaagden bij Chatarine-river, in het midden van Australië.
Ik denk niet dat de hier gefokte al iets van hun streken verloren hebben.
Ivana
13 jaar geleden
wallaby's zijn niet zelden agressief naar mensen. als knuffeldier worden ze dan ook afgeraden.

als je gras hebt kunnen ze een goede grasmaaier zijn, maar de verzorging van een dergelijk beestje houd natuurlijk veel meer in dan het bezitten van een grasmat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wallabies zijn niet echt agressief maar kunnen je ernstig verwonden. De praktische eigenschap van grasmaaien kan je beter aan een paar geiten of schapen overlaten, zijn goedkoper, en springen niet zo snel over het hek heen.