Ik heb een ex-kater, maar hij blijft op de deurmat plassen. De kater gaat naar buiten de kattenbak is schoon.. Wat moet ik nu??

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb twee mogelijke antwoorden: 1 probeer een ander merk kattengrit ik kan je de extreme classic aanraden die klonterd alle urine heel goed samen zo hoef je nooit de hele bak te legen alleen alles eruit te scheppen. Bovendien ruikt hij aangenaam maat babypoeder. 2 misschien heeft je kat last van blaasgruis dan plassen ze ook vaak naast de bak mocht je dit vermoeden dan snel naar de dierenarts als je hier te lang mee wacht kan het voor je kat slecht aflopen. Let hierbij op pijn bij plassen (grommen) wel de bak inlopen (soms heel vaak) maat niks doen. Succes ermee. Toegevoegd na 1 minuut: Maat= maar

Alu-folie over de deurmat leggen. Daar lopen ze niet overheen. Na tijdje zal hij er niet meer komen.

Doet hij dit al vanaf voor de castratie, dan is dit probleem moeilijk op te lossen. Gooi de deurmat weg, de geur krijg je er voor de gevoelige kattenneus nooit meer goed uit. Leg aluminiumfolie op de plek en/of alles wat sterk naar citroen geurt, daar houden ze niet van. Keep-off spray helpt goed, mits dagelijks aangebracht in de beginperiode, maar dit stinkt ook behoorlijk voor ons mensen. De genoemde aluminiumfolie kan ook helpen, het knisperende geluid en het kletteren bij daadwerkelijk plassen, schrikt de kat af. Is het opeens ontstaan dan is het mogelijk een medisch probleem. Plotselinge onzindelijkheid is vaak een teken van een onderliggend medisch probleem. Breng de kater naar de dierenarts om na te laten kijken. Mogelijk heeft hij blaasgruis of een nierprobleem o.i.d. Heb je het hem weleens zien doen? Is het sproeien (staart omhoog, urine in straal achteruit, vaak trillende staart/achterwerk) dan is het een gedragsprobleem, is het gewoon plassen (hurkend) dan is het vaak een medisch probleem. Heb je meerdere katten dan kan het bijplaatsen van een extra kattenbak helpen. Sommige katten willen niet op de bak waarop een ander is geweest.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100