Is er dierenvoeding waar alleen scharrelvlees in verwerkt is?

Het weinige vlees dat wij eten is scharrelvlees, voor de katten en fretten zou ik ook brokjes willen kopen waar scharrelvlees in verwerkt is, wie weet welke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, zie linkje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik geloof niet dat zulk duur vlees gebruikt wordt...

Wordt het met rundvlees bereidt dan betekent dat er een koe bij stond te kijken bij de bereiding van het product...

Koop het zelf bij de scharrelslager, afvalvlees, en maak daar zelf voer van voor je dieren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is onbetaalbaar. Zolang er geen sprake is van bulkafname...

Diervoeders gebruiken doorgaans het afvalvlees van slachterijen om in dierenvoer te verwerken. Hiermij kunnen ze voldoen aan de norm die gesteld wordt aan 'vers vlees'...

Toegevoegd op 15-06-2009 14:47:16
Hiermij = Hiermee natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat wel biologisch kattenvoer, dat valt waarschijnlijk wel te vinden door te googlen. Ik ga er dan van uit dat 'biologisch' ook betekent dat de dieren die erin verwerkt zijn een fatsoenlijke verzorging hebben gehad, met voldoende leefruimte. Om daar zeker van e zijn, zou je je daar beter nog wat in verdiepen.

Overigens belangrijk: op dit moment zijn er geen sluitende regels over wanneer kattenvoer 'biologisch' genoemd mag worden, maar vanaf 1 juli komt daar verandering in: vanaf dat moment mag alleen kattenvoer met een Skal-keurmerk zich 'biologisch' noemen.

Zelf heb ik overigens geen ervaring met dat biologische kattenvoer, mijn kat zit namelijk op dieet en heeft speciaal voer nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelf vind ik het vleesgehalte belangrijk, katten zijn obligate vleeseters, dus hoe hoger het vleesgehalte hoe beter.
verder is het belangrijk de kat geen brokjes te geven die volgeplempt zijn met granen, waar de kat niets aan heeft, sterker nog, die kwalen kunnen veroorzaken.
orijen en yarrah zijn voorbeelden van een goede brok.

zelf voer ik voor een groot deel vers; kuikens, muizen, gemalen kippenkarkas, soepvlees, lamshart, sardines, koolvis, enz enz.
zo heb je precies in de hand wat je katje binnenkrijgt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn (2e hands) kat vindt vlees 3 x niks - uit nood eet ze dan nog liever kattebroodjes met vissmaak. Mevrouw wenst vis......
Wel goed, zeg, dat je vers voert - maar waar haal je kuikens en muizen vandaan? Of brengen ze die zelf mee?
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, dat zouden ze wel willen : p
als goed personeel haal ik het bij ranzijn, een tuincentrum met een grote dierenafdeling.
Als je kat regelmatig buiten komt, heb je grote kans dat ie zichzelf wel voorziet van het nodige scharrelvlees in de vorm van vogeltjes,ze hengelen zelfs visjes uit de sloot (zelf gezien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek eens op www.barfplaats.nl .