Wanneer kan een nieuwe kat naar buiten toe?

Een nieuwe poes die niet geholpen (sinds 2 dagen aan de kattenpil) maar wel gechipt,ontvlooit en ontwormt alvast.
Ze is bijna 2 en een echte buitenpoes volgens de vorige eigenares.
Mijn vorige kat ging met 2 dagen al naar buiten en kwam terug...maar hoe weet ik of ik dit bij deze poes ook doen kan?Volgens dierenarts is de bescherming van de poezenpil nu optimaal en ze is gechipt voor het geval ze wel onverwachts uitbreekt...
Wat is wijsheid (en hoe hou ik haar binnen indien dit een must is?)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Kan ze eerst aan een tuigje?? Onze katten zijn dit helemaal gewend (aan een touwtje kunnen ze een stukje de tuin in komen) en als ze nu los lopen dan komen ze niet veel verder dan de tuin :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hem gewoon eten geeft komtie wel terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 6 weken binnenhouden. Als ze eten krijgt naam roepen zodat ze weet dat als ze geroepen wordt ze naar de baas moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft je dierenarts je wel goed voorgelicht over de risico's van de poezenpil? Ze kan hier o.a. diabetes en baarmoedertumoren van krijgen! En denk nu niet, van die paar pilletjes zal het wel meevallen. Veel dierenartsen snappen niet dat het middel nog uberhaupt bestaat, want het is troep! Niet te vergelijken met menselijke anticonceptie! Ik heb meerdere poezen gezien die kort op de pil stonden en al baarmoederontstekingen hadden en tumoren toen ze eenmaal gesteriliseerd werden. Je wil niet weten hoe dat eruit zag, heel heftig! Waarom laat je haar niet steriliseren? Er zijn al meer dan genoeg katten in Nederland! Jong steriliseren geeft een beter herstel en ze zal er minder last van ondervinden.
Wat betreft het naar buiten gaan... Dat verschilt heel sterk per kat. Heb je het idee dat ze al goed gewend is en een hechting heeft gevormd met jou en het huis? Dan kan je het proberen, desnoods eerst aan een tuigje. Anders kan je beter een paar weken wachten totdat ze goed gehecht en gewend is. Katten willen namelijk wel eens terug naar hun oude huis lopen.
Hoe hou je haar binnen? Goed opletten bij het openen van deuren en geen ramen open laten staan. Wel top dat ze gechipt is!