Hoe zie ik of mijn konijn zwanger is?

Ze heeft laatst per ongeluk bij een mannetje gezeten....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ligt eraan hoe lang geleden het is. Ze hebben een draagtijd tussen de 29 en 33 dagen. Een dierenarts kan meestal halverwege de dracht de vruchtjes voelen in de baarmoeder. Zelf zou je kunnen zien dat je konijn dikker wordt en nestgedrag gaat vertonen. Ze zal haren gaan uittrekken en hiermee een nestje bouwen.

Het is trouwens sterk aan te raden om een vrouwtjeskonijn te laten steriliseren. Dit voorkomt dat ze baarmoedertumoren krijgt, waar zeer veel vrouwtjeskonijnen aan overlijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon simpel door te kijken of ie een dikke buik heeft
Of ga naar de dierenarts
Of ga nu of ie gedekt is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze zwanger is zou je dat nu nog niet kunnen waarnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
wat een rare min van mij een + als compensatie