Kienhout blijft kleur afgeven, wat te doen?

Heb het stuk al uren en uren gekookt.... het blijft echter flink bruin afgeven. Met zout gekookt, veel tips van diverse forums opgevolgd en een paar nachten laten weken... het kleurt nog steeds heel erg in helder water.
Wat is zinvol... nog dagen laten koken? Nee toch... of een nieuw stuk aanschaffen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is overigens kienhout voor in het aquarium.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de rubriek Huisdieren? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, het gaat namelijk om kienhout voor in het aquarium :)
zal het er wel even bijzetten haha.

Het beste antwoord

Hoi je water zal wel verkleuren in lichtbruin, dat geeft ook wel een beetje een natuurlijk tintje vind ik.
Ik ververs het water regelmatig en langzamerhand word de bruine kleur steeds minder.
Dus aan jou de keus vind je een beetje bruin, maar wel helder hoor, water vervelend? Of een nieuw stuk kopen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb maar een nieuw stuk gekocht, was toch beter!

Andere antwoorden (1)

dat was bij ons ook zo, dat is niet erg. Het ergste is er dan al af, je kunt het gewoon gebruiken. Je ziet het niet als je het in het aquarium legt.