Me kat is overleden . Is het slim om nu een nieuwe kat te nemen ?

Nou mijn kat is laatst overleden en ik heb ook al een vraag gesteld hier op "Goeievraag.nl" over mijn overleden kat . Maar is het nou slim om een nieuwe kat te nemen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K

Antwoorden (11)

Dat ligt er natuurlijk aan wat jij zelf wilt. Is je overreden poes vervangbaar of had je er een heel speciale band mee? Heb je nog wel tijd en zin in een nieuwe poes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan je weten dat haar kat overreden is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat hij ook overleden bedoelt..
Zou toch een "rouwperiode" in acht nemen om daarna rustig te kunnen zien wat je echt wil.
fremar
13 jaar geleden
als je het aan kan waarom niet..
het verlies van je kat is heel erg, en ook al kan geen andere kat het vervangen, is voor iedereen heel verschillend..
het kan je helpen je verdriet te verwerken..
toen mijn Foetsie dood ging, kon ik het niet..maar ik zeg al niet iedereen is t zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je heel sterk aan om een nieuwe kat te nemen. Men zegt dat je gestorven huisdier niet te vervangen is, en dit klopt wel enigsinds, maar een nieuw huisdier zal je gedachten verzetten en de leegte opvangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf denk eerlijk gezegt niet je gaat mischienvergelijken hebje nog meer verdriet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik een paar maanden wachten met een nieuwe kat. Je overleden kat had toch een speciaal plekje in je hart en dat is niet zomaar vervangbaar. Je zult eerst het verdriet moeten verwerken en dan eens rustig kijken of je graag een nieuwe kat zou willen. Probeer daarbij niet teveel een vervanger van je overleden kat te vinden, maar een totaal andere kat, die er helemaal niet op lijkt, maar toch ook iets speciaals heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jou kat overleden is natuurlijk niet jou fout. Maar als je echt van hem houdt, kun je het aan jou ouders vragen. Je kunt ofwel een kat KOPEN ofwel een kat van de dierenasiel nemen. Ik vind het echt superzielig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij daar geen problemen mee hebt, en het verwerken kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij daar behoefte aan hebt zou je dat kunnen doen.als dat de pijn wat verzacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo ,als jezelf echt wilt ,en je weet zeker . normaal gesproken ga je uit van plusminus 15jaar ,weer helemaal voor wilt gaan waarom zou je het niet doen,ik heb al mijn katten altijd uit het asiel gehaald,ditis mijn 5de,de eerste heeft 15jaar bij me gewoond en de drie daarop hebben ongeveer een dik jaar bij me gewoond en toen waren ze ziek of onder auto,de poes die ik nu heb is mishandeld geweest en zij woont nu al weer 5jaar bij me ,deze heb ik in de verzekering,zodat ik weet dat ik altijd goed voor haar kan zijn ,want de dierenarts kosten liegen er ook niet om .en het is zo een vreselijk lief dier en trouw ongelofelijk,succes met je beslissing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar het asiel en kijk rustig rond of er een katje tussen zit waar het mee klikt dan weet je gelijk of je er al weer aan toebent om een nieuw katje te nemen ik denk dat het wel goed voor je is misschien scheelt het ook als je een andere kleur neem