Zit mijn cavia liever in een groot of in een klein hok?

ik heb een groot hok en een kleinere maar mijn cavia is nu alleen dus zou hij zich dan veiliger voelen in een kleiner hok?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

veiliger niet..
maar als je cavia wakker is wil die graag bewegen dus een groot hok is wel fijner..
leg er wat speeltjes in zodat die wat te doen heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk dat jouw cavia een groot hok wel lekker vind maar ook een klein hokje in het grote hok om zich in te verstoppen en te slapen wel fijn zal vinden. Het liefst heeft jouw cavia er nog een cavia bij, denk daar eens over na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo als andere al beschreven, ik denk dat een cavia om bv. te spelen liever in een groot hok zit, en om te slapen is het misschien een idee om een klein 'huisje' in z'n hok te zetten?
Ik denk dat dit het best voor hem is, en denk er inderdaad ook eens over na om nog een cavia te nemen zodat hij nog iemand heeft om mee te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit helemaal goed, cavia's hebben altijd bínnen hun (liefst grote) kooi een klein huisje o.i.d. nodig.
Groot, groter grootst. Altijd een zo groot mogelijk hok!

Voor de veiligheid zet je er één of twee slaaphuisjes in waar je cavia zich in kan verschuilen als hij zich bang voelt. Maar de grotere ruimte buiten die slaaphuisjes heeft hij echt nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
suzyq en robm hebben goede antwoorden gegeven. Maar cavia's zijn groepsdieren. Koop snel nog 'n maatje voor hem.Hij verveelt zich dood nu . Je hebt van die roldingen waar hij in kan "spelen" .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut, een cavia erbij is noodzaak. Wel een waarschuwing: die 'roldingen' zijn - ook al worden ze wel zo gemarket - absoluut niet geschikt voor cavia's. Ze kunnen er rugletsel van oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel Suzy . Wist ik niet .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft niets, veel mensen weten dat niet. Die dingen worden verdorie verkocht met een plaatje van een cavia op de doos, het is niet gek om ervan uit te gaan dat ze veilig zijn. Maar dat zijn ze dus niet.