Hoe kan ik mijn hond laten stoppen met blaffen als ik de riem pak om uit te laten?

Als ik mijn hond wil uitlaten, is die zooo over enthousiast dat die zo schel hard aan het blaffen is, dat de hele buurt het hoort.. Plus ik zelf doof word. Hoe leer ik hem dit nog af? Dit doet die namelijk van puppy af aan al..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Net zo lang wachten met de riem omdoen, totdat je hond rustig is en niet meer blaft.
En dat zal je nu dus heel veel geduld en training kosten, omdat je dit een pup veel sneller en simpeler kunt afleren.

Toegevoegd na 5 minuten:
Misschien een aanrader: op vrijdag is er op National Geografic een programma van Cesar Millan: "The Dogwhisperer". Hij laat heel veel oplossingen zien voor problemen met honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een goede tip. Onze hond was altijd als een gek aan het draaien en rennen als hij de riem zag. Ben een paar weken iedere dag met de riem in mijn handen blijven staan en ben bevroren. Beetje naar het plafond kijken (zeker de hond niet aankijken) en wachten maar... de riem deed ik pas om als de hond ontspannen en rustig ging zitten. Het duurde even maar de hond begreep uiteindelijk heel goed wat de bedoeling was. Hij kwam niet zo ver als hij zo raar deed.... tegenwoordig gaat hij netjes rustig zitten en zo hoort het.
consequent blijven daarin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je vlinderr!
Je moet inderdaad een enorme dosis geduld hebben, maar: het werkt!
Consequent zijn werp z'n vruchten af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke ik kan het eens proberen.. Maar t blijft moeilijk want hij blaft zo verschrikkelijk hard dat de hele buurt het hoort, erg vervelend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het IS ook moeilijk, echt!
Je hond is dit gedrag gewend en afleren is erg moeilijk. Daarom is het goed opvoeden van een pup zo ontzettend belangrijk, en ook gedrag wat vervelend wordt in de loop van de tijd meteen aanpakken is ook essentieel.
Het zal heel veel van je geduld vergen.
Maar als je echt consequent bent, dan gaat het je lukken. Je hond zal zichzelf ook veel prettiger voelen als-ie meer in balans is.
Weet je: blaffen doet-ie al! Als je met hem gaat werken, dan is de kans groot dat het stopt! Echt, het kan!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke nou thankks! Ik zal er mee gaan beginnen hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel succes!!!!!!!!!
Probeer het patroon te doorbreken. De riem pakken werkt als de zgn. Pavlov methode (net als het etensbakje pakken begint de hond bijv. al zijn bek af te likken). Je kunt bijv. de riem pakken en dan rustig gaan zitten, net zolang dat de hond rustig is. Begint hij weer te blaffen ga je weer zitten. Even volhouden. Is hij rustig, wordt hij beloond doordat je de riem omdoet. Het duurt even maar als hij dit in de gaten heeft, zal hij niet meer blaffen. Hij wordt tenslotte beloond door niet te blaffen met een wandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hond heeft 'n plezierige associatie met de riem . Als je die associatie verandert blaft hij niet meer. Dat blaffen is vreugde en opwinding.Je kunt als je niet met hem gaat wandelen , de riem pakken en heel hard op de grond of op hout slaan en tegelijkertijd met 'n lage stem hard NEE zeggen .

Toegevoegd na 19 minuten:
Maedje , met associaties werken IS DE PAVLOV METHODE !

Toegevoegd na 13 uur:
'n heel goede manier is om je hand over de neus van de hond te leggen . Dat werkt ook heeeel goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plezierige associatie hoeft niet te betekenen dat de hond als een gek staat te blaffen en springen hoor! Je kunt de hond ook een plezierige associatie laten behouden maar zijn gedrag even aanpassen. Dan is hij nog steeds blij als hij uit mag, maar gaat hij rustig zitten wachten in plaats van springen en gek doen.
Niet de associatie veranderen dus!! Wel het gedrag van de hond aanpakken, maar niet door met die riem te gaan slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet goed lezen ! Je moet met de riem 'n onplezierig geluid maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik zou ook niet met de raam slaan!ik vind het verder zo vervelend hoe die schreeuwt tis heel hinderlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zie ik het ook @tamzz en @vlinderr. Het zal erg lastig gaan worden!! Maar ik begin meteen vandaag met het afleren...
Het ophouden met blaffen, ik had mijn eerste ook behoorlijke enthousiast blafhollandertje, het volgende geleerd, of afgeleerd;
op het moment dat ze ging blaffen en ik kon gelijk reageren, duwde ik haar met haar neus omlaag tegen haar borst aan, en dan hield ze wel op...helaas werkte dit niet als we voor een rood stoplicht stonden en het duurde te lang, maar met de riem aandoen op zich, het eerst laten zitten en als ze dan blafte neusje omlaag, werkte bij haar prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werk met de clicker, dat is een apparaatje dat de hond helpt om beter te luisteren. Als je de riem pakt, en de hond begint te blaffen leg je de riem weer gewoon neer en gaat weer verder waar je mee bezig was.

Dan denkt de hond, huh wat gebeurd er nu? Zodra de hond weer rustig is klik je met de clicker en beloont de hond met wat lekkers. Dit zul je misschien een paar keer moeten herhalen maar de hond gaat het snel genoeg begrijpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, apart wat is dat voor iets dan "een clicker"? T probleem is dat het uitlaten zoveel minder leuk is, omdat mn geduld opraakt , hy blaft niet 2min.. Nee net zo lang dat we onggeveer de straat uit zijn.. Dus laat staan als ik die clicker gebruik, als die niet stil wilt zijn