Hoe kan ik mijn hond laten stoppen met blaffen als ik de riem pak om uit te laten?

Als ik mijn hond wil uitlaten, is die zooo over enthousiast dat die zo schel hard aan het blaffen is, dat de hele buurt het hoort.. Plus ik zelf doof word. Hoe leer ik hem dit nog af? Dit doet die namelijk van puppy af aan al..

Weet jij het antwoord?

/2500

Net zo lang wachten met de riem omdoen, totdat je hond rustig is en niet meer blaft. En dat zal je nu dus heel veel geduld en training kosten, omdat je dit een pup veel sneller en simpeler kunt afleren. Toegevoegd na 5 minuten: Misschien een aanrader: op vrijdag is er op National Geografic een programma van Cesar Millan: "The Dogwhisperer". Hij laat heel veel oplossingen zien voor problemen met honden.

Probeer het patroon te doorbreken. De riem pakken werkt als de zgn. Pavlov methode (net als het etensbakje pakken begint de hond bijv. al zijn bek af te likken). Je kunt bijv. de riem pakken en dan rustig gaan zitten, net zolang dat de hond rustig is. Begint hij weer te blaffen ga je weer zitten. Even volhouden. Is hij rustig, wordt hij beloond doordat je de riem omdoet. Het duurt even maar als hij dit in de gaten heeft, zal hij niet meer blaffen. Hij wordt tenslotte beloond door niet te blaffen met een wandeling.

De hond heeft 'n plezierige associatie met de riem . Als je die associatie verandert blaft hij niet meer. Dat blaffen is vreugde en opwinding.Je kunt als je niet met hem gaat wandelen , de riem pakken en heel hard op de grond of op hout slaan en tegelijkertijd met 'n lage stem hard NEE zeggen . Toegevoegd na 19 minuten: Maedje , met associaties werken IS DE PAVLOV METHODE ! Toegevoegd na 13 uur: 'n heel goede manier is om je hand over de neus van de hond te leggen . Dat werkt ook heeeel goed

Het ophouden met blaffen, ik had mijn eerste ook behoorlijke enthousiast blafhollandertje, het volgende geleerd, of afgeleerd; op het moment dat ze ging blaffen en ik kon gelijk reageren, duwde ik haar met haar neus omlaag tegen haar borst aan, en dan hield ze wel op...helaas werkte dit niet als we voor een rood stoplicht stonden en het duurde te lang, maar met de riem aandoen op zich, het eerst laten zitten en als ze dan blafte neusje omlaag, werkte bij haar prima!

Werk met de clicker, dat is een apparaatje dat de hond helpt om beter te luisteren. Als je de riem pakt, en de hond begint te blaffen leg je de riem weer gewoon neer en gaat weer verder waar je mee bezig was. Dan denkt de hond, huh wat gebeurd er nu? Zodra de hond weer rustig is klik je met de clicker en beloont de hond met wat lekkers. Dit zul je misschien een paar keer moeten herhalen maar de hond gaat het snel genoeg begrijpen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100