Dwerggoerami heeft een rode mond lijkt op gezwelletjes help!

Mijn vrouwtjes vis heeft een rode dikke mond gekregen. Zwemt ook niet erg meer. Wat kan dit zijn? Ik heb gegoogled maar wordt niet echt wijzer. Andere vis is onaangetast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

bacteriële huidinfectie?

kan ook een (huid)worm infectie zijn misschien

heb je de vis recentelijk aangeschaft of zit ie al wat langer in je bak?
zwemt de vis anders? (problemen zwemblaas?)
schuurt de vis langs stenen of de grond?
is de ontlasting anders?

de rest van de vissen hoeven niet ziek te lijken, maar kunnen wel geïnfecteerd zijn en pas symptomen krijgen als hun weerstand verminderd is.
veel ziekten kunnen in rust zijn en maanden op de bodem in je substraat wachten tot ze toeslaan.

preventief je andere vissen behandelen dus, en kijken hoe het klimaat in je bak is (waarden van je water testen)

snel ingrijpen is in ieder geval noodzaak bij de onderstaande link vind je een middel wat een brede werking heeft en veel aandoeningen geneest.

als het wormen zijn kan je een tabletje in het water leggen met als resultaat dat de vis de dode wormen uit poept.

succes en beterschap met je gekieuwde huisdier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij is dood maar bedankt voor de info!