Onze poes krijgt 2x daags kattenvoer in saus. Ze is dol op de saus, laat rest staan. Is er iemand die weet hoe ik aan soortgelijke "saus" kom?

We willen weten of we de "saus" op een andere manier kunnen krijgen. Waar bestaat het uit? Is er een goed alternatief? Herkent iemand dit?

Toegevoegd na 16 uur:
Uiteraard (vergeten te vermelden) staat er 24 uur per dag een schaal senior brokjes klaar voor Misty

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je vis of vlees kookt (niet bakt!) kan je dit water aan je kat geven. Maar gebruik hiervoor niet te vette soorten vlees, het liefst kip of koolvis. Je zou ook het vlees/ de vis erdoorheen kunnen pureren, dan krijg je een wat dikker papje.

ik zou zeggen vleesjus en gelatine

Het is slecht voor een kat om hem alleen maar nat voer te geven. Een kat moet vanwege een gezond gebit elke ochtend en de hele dag onbeperkt droog voer krijgen. Pas als hij minimaal 2 handjes op heeft, is het tijd voor 1 bakje nat voer. Je kan ook kipfilet koken. Maak het niet vet, en geef ook niet teveel melk. Ook als hij niet meer wil eten. Op een gegeven moment heeft hij zoveel honger dat hij wel eet.

Als hij droge brokjes niet eet , heeft hij geen honger .Er mag ABSOLUUT geen zout in het eten van kattenvoer zitten. Je kan op de verpakking checken wat erin zit. Zout heet Natrium . Mens en dier eet wat men gewend is te eten . Als ik dieren van vrienden te logeren heb , lusten ze meestal de 1e dag het door mij gegeven voer niet . Is geen drama. De volgende dag etenze de bodem uit de voederbak.Liefde is OOK nee kunnen zeggen . Als je je kind van 17 meteen 'n Porsche geeft is hij binnen 'n maand dood !

duidelijk geval van verwende 3 sterren kat! :O) gewoon het lekkerste eten want er komt toch nieuwe aanvoer als je maar eigenwijs genoeg bent en lang genoeg wacht feitje.....katten die alleen blikvoer krijgen ontwikkelen snel problemen met hun gebit. (tandsteen en in een later stadium tandvlees ontsteking wat losse tanden en kiezen veroorzaakt) het is dus geen aanrader om haar alleen saus (of blikvoer) te geven.( ik wil niet weten hoe de kattenbak ruikt!) gelukkig is de overlevingsdrang is groter dan het eigenwijze aspect, dus vroeg of laat zal ze eten wat haar aangeboden wordt. als toetje kan het natuurlijk wel. eerst de brokjes (droogvoer) wat de tandjes schuurt en vrijmaakt van de plaque, en dán wat lekkers! (het zijn eigenlijk net kids he?) succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100