Heeft een kat een geheugen?

M.a.w. leeft een kat net als een hond in het 'hier en nu'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, katten leven in het hier en nu.
dat sluit niet uit dat ze een geheugen hebben voor bepaalde situaties.
voorbeeld: de kat kan drie jaar lang niet aan de dierenarts denken.
echter, op het moment dat je de vervoersbox pakt, is hij uiterst alert.
een kat blikt niet terug, maar kan zo nodig relevante info wel degelijk meteen bovenhalen.
het is een slim dier, in staat te leren van ervaringen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, katten onthouden dingen die voor hen van belang zijn.
Het verschil is dat een mens WEET dat hij een geheugen heeft. Een kat WEET dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeer goed geheugen zelfs. Een kat kan na jaren zijn oude huis terugvinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, anders zou hij niet bij jou om voer gaan zeuren. Hoe zou hij anders weten dat jij degene bent die hem voert, en verzorgt? Als ik aan kom fietsen uit school, zien ze me al aankomen. De pony hinnikt al van ver en de katten komen ook uit hun middagdutje, omdat ze weten dat ze dan voer krijgen.