Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

we hebben 3 paarden, 2 merries en een ruin. Nu gaan de 2 merries weg. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ruin niet depressief wordt?

Ik ben bang dat zijn gedrag veranderd omdat hij de merries gaat missen.. Kan ik het beste wat vaker met hem gaan rijden, of afleiding zoeken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De enige oplossing is een ander maatje voor hem zoeken. Een paard is een kuddedier en hoort niet alleen te zijn. Moeten perse beide merries weg? Als het vanwege financiële redenen is zou ik voor hem een ander plekje zoeken waar hij niet alleen is, of voor hem toch ook een andere eigenaar.. Of misschien kun je weides delen met iemand in de buurt zodat ze dan in de ene, dan in de andere staan?
Zorg in ieder geval dat hij niet alleen achter blijft! Meer met hem gaan doen is altijd goed, maar in dit geval geen oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of zoals ik in pb antwoordde, bied stalling aan voor andere paarden:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
So-wie-so goed antwoord @Mirjam8677.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste vraagsteller, ik zou graag een antwoord geven, maar in het antwoord van Mirjam staat het al... De ENIGE OPLOSSING is een ander MAATJE voor hem zoeken... Ik kan nog wel iets aanvullen... het andere maatje hoeft geen paard te zijn, een pony of ezel mag ook. Opties
~~ informeer naar een gratis [in beslag genomen] dier bij een asiel.
~~ zoek een plekje in een stal [manege?] bij andere paarden, maar dat kost wel geld voor stalling/verzorging...
~~ beste mogelijkheid lijkt het delen van een weide [en stal] met iemand met een of meerdere paard of pony/ezel in de buurt. De ruin mag absoluut niet eenzaam en alleen achterblijven!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding