Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kweken met japanse nachtegaals?

Ik heb een koppel japanse nachtegaals. Ik wil ze graag laten kweken omdat hun populatie erg hard terugloopt in Nederland. Ik geef ze avian insecten voer wat ik op aanraden van een kweker heb gekozen, verder veel fruit en zo nu en dan wat levend voer.
de verzorging lijkt me oke.

Vorig jaar begonnen ze met een nest te maken maar dat hebben ze niet afgemaakt omdat ze dat niet konden. ze willen geen standaard nestkastje ook niet zo een kokosdingetje in een struik.

Ik probeer hun natuur zoveel mogelijk na te bootsen al is dat vrij moeilijk. Ik heb voor hun wat bekende boompjes erin gedaan. Bamboe en conifeer en nog 2 mooie boompjes. ze hebben ook een voliere van 6 bij 1 meter een een klein nachthokje van 1meter bij 0.50 voor voer en water.

voor degene die willen weten welke vogel het is zie de wiki site. Ik heb alle overige sites op internet over de japanse nachtegaal al na proberen te zoeken maar heel mischien hebben jullie tips. elk antwoord kan leiden tot een succesvolle kweek.. ik laat deze vraag lang open.. omdat ik hoop op een goed antwoord.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_nachtegaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voedsel: Insecten, zaden, vruchten, bessen
Nest: In takvorken
De kweek:
Nestelplaats: Oude nesten, kanarienesten,
Nestmateriaal: Kokosvezel, fijne wortels, grassprieten, sisal, blaadjes, dierlijke haren
Legsel: 3 - 4 eieren, die 21,5 x 15,5 mm meten
Broedtijd: 12 - 14 dagen. Beide partners broeden overdag afwisselend, ‘s nachts alleen de pop Ringen: 7 - 9 dagen
Ringmaat: 3,2 mm
Vliegvlug: 9 - 12 dagen
Zelfstandig: 14 - 21 dagen
Jeugdrui: 12 weken. Deze rui duurt 4 weken
Broedsels per jaar: 4 broedsels
Koppels per verblijf: Een koppel. Het komt voor dat Japanse nachtegalen eieren roven en opeten, daarom worden ze beter alleen gehuisvest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding