Hoe kan het dat mijn parkiet kaal word.Hij is ook van baasje verandert. Hij word op zijn rug kaal en in zijn nek. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Inderdaad is waarschijnlijk stress de oorzaak. Verandering van omgeving en baasje kan daartoe hebben geleid. Een fijn vriendje zou een goede oplossing zijn. Kan/wil je dit niet, geef je parkiet dan eens wat nieuw speelgoed. Een spiegel kan een goed surrogaatvriendje zijn en speeltjes/touwen om zich bezig te houden helpen vaak ook. Een wc-rolletje kan ook al fungeren als speelgoed. Geef het beestje eens wat meer aandacht. Praten voor de kooi, lekkere snoepjes voeren. Stress bij vogels gaat vaak hand in hand met verveling, dus dit zal je moeten bestrijden. Koop bij een New Age winkel eens zo'n cd met natuurgeluiden en fluitende vogeltjes. Vinden veel vogels geweldig om naar te luisteren en naar terug te kwetteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Normaal gesproken is dat het gevolg van eenzaamheid, dus stress. Zet er een bij en het probleem is meestal over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd, eenzaamheid en stress. dan trekken ze hun eigen veren uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien mist hij soortgenoortjes en verveelt hij zich. Dan gaan veel parkieten zichzelf kaalpikken. Ook kan er gebrek aan voedingsstoffen zijn. Maar dat hij kaal is door stress, verveling gebrek aan soortgenootjes lijkt waarschijnlijker.