poes veel krols, is dat normaal?

mijn poes was met kerst voor t eerst krols, daarna op 1 januari weer en sinds gister weer. Het duurt ongeveer een dag of 4. Is dit normaal zoveel? Want mn andere poes heeft dit helemaal niet zo veel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Dan denk ik dat je een 'lapjespoes' hebt, ze zeggen namelijk dat die veel vaker krols worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel vaak, normaal is een poes 1x per 4 weken krols.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan per poes enorm varieren hoevaak en in welke mate ze krols zijn.
bedenk wel dat het krols zijn een flinke aanslag op het beestje is.
ook loopt ze door de hormoonschommelingen flink verhoogd risico op mammatumoren op latere leeftijd, evenals verhoogd risico op diabetes.
laat dus je poes snel castreren als je het beste met haar voorhebt.
mocht je in de toekomst een nestje van haar willen, laat dan in de tussentijd een staafje suprelorin inplanteren.
ga in geen geval de poezenpil geven, daar kleven ernstige nadelen aan voor de kat, zelfs bij eenmalig gebruik!
Rieneke1
13 jaar geleden
Hoe vaak een poes krols wordt verschilt per kat maar ook per ras. En veel poezen zijn 'stil' krols, dan merk je er als eigenaar niet veel van, maar komen ze opeens zwanger thuis.
Laat je poes zo snel mogelijk steriliseren (of officieel zoals Rieneke zegt: castreren, in de volksmond spreekt men van sterilisatie, maar het is castratie, omdat de eierstokken worden verwijderd).
Langdurige krolsheid kan gezondheidsproblemen geven en een verhoogd risico op eierstok-, baarmoeder-, en borstkanker, wat veelvuldig voorkomt bij poezen.