Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je je hamster wel eens sla geven?

Of andere groenten. Ik doe het normaal nooit, maar ik wil het wel eens proberen. Maar kan het wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan best als je maar hele kleine stukjes geeft (bv formaat postzegel). Teveel ineens kan diarree veroorzaken. Je kan hem er wel aan laten wennen door steeds iets meer te geven maar dat moet je dan wel regelmatig doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan hem inderdaad gewoon kleine stukjes sla geven maar let wel op, hamsters verzamelen eten dus het hoeft niet gelijk te betekenen dat hij het gelijk op eet. geef je dit advies omdat ik ook een hamster heb gehad en die verzamelde al de sla, tomaat, wortel etc. in zijn huisje en dat ging uiteindelijk rotten waardoor jij je handen weer vuil kan maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik nog hamsters had , gaf ik ze naast de hamstermix regelmatig allerlei groente en fruit.
sla daar zit niet zoveel in, geef liever bijvoorbeeld een stukje bloemkoolstronk of wat wortel.
een stukje appel oid wordt ook gewaardeerd.
daarnaast gaf ik ze ook regelmatig wat dierlijk voer, zoals wat kattenbrokjes of een klein stukje rauw en ongekruid vlees, of een stukje ei.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding