waarom rollen de ogen van de poes achter het netvlies? (Ik weet niet of ik het goed heb beschreven)

als je een poes lekker kroelt en ontspannen op je schoot ligt knijpt die zijn ogen dicht. Het klinkt misschien zielig maar die van mij is nog een kitten en wou weten wat als je zn oogjes een heeeel klein beetje optilt, tot verbazing zag ik alleen het netvlies en de ogen naar achteren gerold. Als een een geluidje maakt rollen ze weer tot normaal waarom is dat? en hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

vermoedelijk was het derde ooglid gedeeltelijk zichtbaar.
katten beschikken hierover voor extra bescherming.
bij ziekte is dit ooglid duidelijk te zien: het bedekt dan vaak een gedeelte van het oog.

Toegevoegd na 16 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Knipvlies
Rieneke1