wat wordt er met de overige honden gedaan?

stel in een dierspeciaal zaak verkopen ze puppies. ze worden niet allemaal verkocht enniemand wil de overgebleven honden hebben. wat gebeurt er met de overige honden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Een goede dierenspeciaalzaak verkóópt helemaal geen puppies.
Zulke puppies komen uit fokfabrieken, vaak uit Polen of Roemenië, waar de moederhonden een erbarmelijk leven lijden, en de pups een hele slechte start in het leven krijgen.
Sowieso hoort een pup gelijk van de moeder naar een gezin te gaan om gesocialiseerd te worden, en niet in een kooi gestopt waar niemand iets met het hondje doet. Met 14 weken is de socialisatie-periode over, en alles wat een hondje dan tegenkomt is 'eng', en niet tot zijn wereld behorend.

Dus, hoe hondengek ik ook ben, ik hóóp dan maar, dat die onverkochte stakkers afgemaakt worden, en niet in de vivisectie belanden. Hoe dan ook : na een slechte start krijgen ze een naar, angstig leven, waarbij mensen niet als 'partner' gezien (kunnen!!) worden, omdat ze in hun jongste puppie-dagen niets met mensen te maken hebben gehad, of véél te weinig, en vooral : niet op een voor het hondje positieve wijze!!!

Koop nóóít een pup in een winkel of op een markt, en ook niet van het internet, als je niet het nest en de moeder thuis bij de aanbieder kan bekijken - je houd de fokfabrieken in stand!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Voor China zou ik het wel weten, maar iets grotere honden verdienen en krijgen toch ook een thuis? Anders vondeling bij het dierenasiel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de honden bij een goeie fokker vandaan komen gaan onverkoopbare (nare term voor dieren...) honden terug naar de fokker

Als de honden wel bij een broodfokker vandaan komen (die nemen ze echt niet terug) vrees ik het ergste voor de beestjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die krijgen een spuitje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het ook niet weten ik hoop alleen niet dat die andere antwoorden niet waar zijn misschien kun je bij het asiel navraag doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag en aanbod. Stel er blijven te vaak puppies over dan word de prijs verlaagt en is het minder interessant om honden te fokken. Honden zullen gewoon voor bodem prijzen weg gaan. En in ergste geval gewoon afgemaakt.
Dit zou dan ook alleen gebeuren denk ik als er een hype komt dat iedereen tegen honden word/is.