heb net cristal red garnalen gaan een voor een dood water is goed wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Deze mooie garnaaltjes hebben geen groot aquarium nodig, een Aqua40 voldoende. Hierin kun je tot wel 100 garnalen houden. Heel belangrijk is dat je ze met veel soortgenoten houdt, omdat ze zich anders niet op hun gemak voelen. Het kweken zal dan ook niet goed lukken. Houdt Red Crystals daarom altijd met minimaal tien soortgenoten. Houdt deze garnalen nooit met Bijengarnalen, deze zullen gaan kruisen zodat je geen raszuivere garnalen meer overhoudt. Tevens zijn deze kruisingen meestal onvruchtbaar. Je kunt Crystal Reds wel met andere garnalen houden, maar het beste is een speciaalaquarium. Met kleinblijvende, niet aggressieve vissen kun je ze eventueel wel combineren.

Waterwaardes
Temperatuur: 22 tot 26 graden
PH: 6 tot 8 (6,5 tot 7 is optimaal)

Verder zijn de waterwaardes niet zo van belang. Crystal Red-garnalen zijn wel de meest gevoelige garnalen. Ververs daarom regelmatig een deel van het water, en houdt in de gaten dat je nitriet- en koperwaarde laag blijven.

ETc.: